اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری طرح ویژه غنی سازی اوقاف فراغت در تابستان با عنوان نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان

حجت الاسلام‌والمسلمین سجاد کاظمی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه گیلان اظهار کرد: هم‌زمان با سراسر کشور طرح ویژه غنی سازی اوقاف فراغت در تابستان با عنوان نشاط معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۰ تیر لغایت ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: مخاطب طرح نشاط معنوی دختران و پسران دانش آموز از رده سنی هشت الی ۱۸ سال هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اهداف طرح نشاط معنوی تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان و استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر را از اهداف برگزاری این طرح است.

به گفته کاظمی پور، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی در این طرح دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی امسال به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود، افزود: در شیوه حضوری مانند گذشته و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کلاس‌ها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می‌شود.

بنابر اعلام معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان، در روش حضوری کلاس‌های آموزشی معارفی از جمله قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، مهارتهای ده‌گانه زندگی مانند مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس و فنی و هنری از جمله  نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

کاظمی پور توانمندسازی مردم را از اولویت‌های این طرح برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح شمیم خدمت در مراکز افق با هدف توانمندسازی مجاوران و زائران بقاع متبرکه و رونق اشتغال در مناطفق کم برخوردار، مهارت آموزی و توانمندسازی دانش آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی به عنوان یکی از اولویت‌ها و برنامه های اصلی بقاع مجری طرح نشاط معنوی است.

وی با اشاره به آموزش‌های هنری که در طرح نشاط معنوی داده می‌شود، افزود: آموزش مهارت های خیاطی، نقاشی روی پارچه، آشپزی، سفره آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، تولید زیورآلات، پرورش گلهای زینتی و آپارتمانی، چرم دوزی، عروسک بافی، نمد بافی، قالی بافی و گلیم بافی، آموزش رایانه برای دختران در بقاع متبرکه مجری طرح برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان تأسیسات ساختمان، تعمیر لوازم برقی، نجاری، طراحی سیاه قلم و خوشنویسی با خودکار ،نویسندگی، معماری، آموزش ویترای، مدیریت مالی و موزش رایانه از مهارت‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای پسران عنوان کرد.

کاظمی پور با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح نشاط معنوی تابع تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا است، گفت: در صورت تشخیص مراجع دارای صلاحیت این فعالیت‌ها به صورت حضوری کاهش یافته و آموزش مهارت‌ها در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری طرح نشاط معنوی ۷۰ نفر از مبلغان بومی و ۲۰ نفر از اعزامی از قم با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند، بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان، اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلأ را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول