اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

الماسی که برای صاحبانش درخشان نیست/ مسئولین، مجتمع الماس اسفراین را دریابید

مجتمع تجاری الماس شهر اسفراین که قرار بود محلی برای کسب درآمد قشر کمتربرخوردار این شهرستان باشد، تنها نامی در این شهر از خود ماندگار کرده است.

الماسی که برای صاحبانش درخشان نیست/ مسئولین، مجتمع الماس اسفراین را دریابید

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، در شهرستان اسفراین به سمت شمال شرقی این شهر که حرکت می‌کنید در مسیر بلوار کشاورز مجتمع تجاری را می‌بینید که نام زیبای الماس شهر بر روی آن می درخشد.

اما وقتی نزدیکتر می شوید افرادی در آن می بینید که بیش از ۷ سال است کلیددار مغازه های این مجتمع هستند اما نه تنها با بودن این الماس چیزی عایدشان نشده بلکه روز و شب های زیادی را هم در مسیر رسیدن به حقوقشان با کفش‌های آهنین خود طی کردند و به نتیجه‌ای نرسیدند.

مجتمعی که قرار بوده است برای ۷۰ نفر با ۷۰ باب مغازه اشتغال زایی کند اما پیمانکار آن با ۱۵۰ مغازه این مجتمع را تحویل کمیته امداد داده که حالا شهرداری هم به علت رعایت نکردن قوانین هیچ سندی بابت این مغازه ها به صاحبانش نمی دهد.

تا چشم کار میکند بی رونقی و عدم کسب و کار در این مجتمع  لمس می شود، سقف هایی است که  فرو ریخته اند، شیشه هایی که شکسته اند و مغازه هایی که متروکه شده اند.

در مغازه‌ای دبه های خیارشور جا خشک کرده اند و لباس های عروسی که جز به تن مانکن ها بر تن هیچ عروسی ننشسته اند تا سودی را عاید سرپرست خانوار کند و گردو غبار های قاب عکس های دیوار که گذر ساعت ها و روزها و شبهارا فریاد میزند.

مسئول مجتمع تجاری الماس شهر اسفراین با بیان اینکه کمیته امداد با تحویل این مغازه ها افراد را از تحت پوشش بیمه به دلیل خودکفایی خارج کرد افزود: جانمایی نامناسب این مجتمع به دلیل دسترسی سخت برای مردم، نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی تنها امید صاحبان این مغازه را هم از بین برد.

فرماندار اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان و در مورد این موضوع با تاکید بر حل مشکل این مجتمع تجاری به منظور رونق اشتغال گفت: مالکان این واحدهای تجاری چندین سال است به دلیل مشکلات عمده در تعیین تکلیف سند و همچنین ایراداتی در خصوص جانمایی پارکینگ و برخی زیرساختها، کسب و کاری نداشته اند.

مهدی کرامتی افزود: اولین موضوع برای رونق این مجتمع تجاری، پیگیری رفع ایرادات مجموعه است که علاوه بر آن وضعیت پایان کار آن نیز بایدتعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه نشست های متعددی با مسئولان در خصوص رفع این مشکل برگزار شده است گفت: در این نشست بر جانمایی تعداد ۱۰۵ پارکینگ و ۵ چشمه سرویس بهداشتی در فضای باز محوطه از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید شد. 

فرماندار اسفراین افزود: بعد از انجام اقدامات و ابلاغ رای کمیته فنی شهرداری به منظور صدور پایان کار واحدهای تجاری؛ سند کلی عرصه توسط ثبت اسناد و املاک اسفراین صادر و نسبت به صدور سند برای واحدهای تجاری اقدام شود.

اما سوال اینجاست که هدف و برنامه‌ای برای  ساخت این مجتمع در سال های گذشته وجود داشته که حالا اینگونه به حال خود واگذار شده است.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول