اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

خاموشی در کمین استان ایلام است

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام با بیان اینکه مصرف برق ایلام از سهمیه ابلاغی فراتر رفت، گفت: اگر مصرف برق به همین روال در استان ادامه داشته باشد بدون شک استان در لیست قطعی برق قرار می‌گیرد.

خاموشی در کمین استان ایلام است

محمد محمدیان‌شمالی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مصرف برق در استان طی شبانه روز گذشته به عدد ۳۴۴ مگاوات رسیده که ۵۹ مگاوات از برنامه تعریف شده شرکت مادر تخصصی بالاتر بوده است.

وی سهمیه ابلاغی امروز مصرف برق استان را ۳۱۰ مگاوات بیان کرد و افزود: تا این لحظه میزان مصرف برق مصرفی به ۳۰۷ مگاوات رسیده است و در این خصوص می‌توان ایلام را استانی با درصد بالای افزایش مصرف برق در کشور دانست. 

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: اگر مصرف برق به همین روال در استان ادامه داشته باشد بدون شک استان در لیست قطعی برق قرار می‌گیرد.

محمدیان‌شمالی تاکید کرد: اعمال برخی خاموشی‌ها در برخی نقاط استان به ویژه حوزه شمالی استان به دلیل جلوگیری از اعمال خاموشی‌های گسترده، طولانی مدت و غیر قابل کنترل است و به همین علت مجبور به اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار هستیم چرا که این کار باعث ایجاد توازن بین تولید و مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از کولرهای گازی در این استان در فصل گرما به صرفه و ضروری نیست، افزود: کاهش یک درجه‌ای کولرهای گازی موجب افزایش پنج درصدی مصرف برق می‌شود، بنابراین درجه مناسب برای این کولرها نیز بین ۲۴ تا ۲۶ است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام اضافه کرد: اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف ( ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰  تا ۲۳) کولر آبی را روی دور کند قرار دهند، مصرف برق حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

شمالی با بیان اینکه سایبان و کانال‌های کوتاه برای کولر آبی در کاهش مصرف برق بسیار موثر است، افزود: در صورت سرویس و تعویض سالانه پوشال کولرهای آبی، استفاده از دور کند این کولرها جوابگو است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می‌توان مصرف برق در دستگاه‌های اداری را کاهش داد لذا همکاری این ادارات ضروری است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول