اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله: طالبان از طریق جنگ پیروز نخواهد شد

رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان با اشاره به اینکه اگر طالبان اقدام نظامی را در پیش بگیرند برای آنها مایوس‌کننده خواهد بود، تاکید کرد این گروه از راه جنگ پیروز نخواهد شد.

عبدالله: طالبان از طریق جنگ پیروز نخواهد شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان گفت گروه طالبان در مقابل مردم و جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

عبدالله در مصاحبه با صدای آمریکا افزود: اگر طالبان خواسته باشند که برنامهٔ نظامی را پیش ببرند و فقط یک انتخاب نظامی در پیشرو داشته باشند، درد و رنج مردم افغانستان ادامه پیدا می‌کند.

رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان تاکید کرد اگر گروه طالبان این راه را در پیش بگیرند، برای آنها یک اقدام مایوس کننده خواهد بود.

عبدالله خاطرنشان کرد که فرزندان مردم افغانستان که در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حضور دارند و از دستاورد های کسب شده دفاع خواهند کرد.

این سیاستمدار ارشد افغان افزود که با خروج نیروهای بین المللی، شاید برخی از مناطق میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان دست به دست شود‌، اما این گروه قطعاً از طریق زور پیروز یا بر افغانستان حاکم نخواهند شد.

وی با اشاره به زمان حاکمیت طالبان گفت که این گروه زمانی ۹۰ درصد خاک افغانستان را در کنترل داشت، اما نتوانستند مشکل این کشور را حل کنند و اگر هنوز هم راه جنگ را انتخاب کنند، به نتیجهٔ دست نخواهند یافت که در تلاش کسب آن است.

عبدالله همچنین گفت که آمریکا در فصل جدید روابط با افغانستان،‌ حمایت‌ خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی و از مردم افغانستان اعلام کرده و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول