اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

روند کاهشی بیماری کرونا در خوزستان ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روند کاهشی بیماری در خوزستان به جز اندیمشک ادامه دارد.

روند کاهشی بیماری کرونا در خوزستان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در خوزستان وجود ندارد و ۱۳ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۴ شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، افزود: روند کاهشی بیماری در خوزستان به جز اندیمشک ادامه دارد که از این بابت نگران هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اقدامات خوبی در اندیمشک انجام و این شهر در هفته گذشته از وضعیت قرمز خارج شد اما نیازمند ادامه اقدامات و همکاری بیشتر مردم هستیم تا وضعیت این شهرستان با ثبات شود.

وی با اشاره به شیوع کرونای هندی یا دلتا، ادامه داد: هنوز در استان‌های جنوبی نیز بروز کرونای هندی گزارش نشده است.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: اکنون چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان درگیر هستند که بروز کرونا در این استان‌ها افزایش یافته و در وضعیت قرمز قرار دارند و از مردم می‌خواهیم فعلا از سفر به این استان‌ها پرهیز کنند.

وی بیان کرد: چناچه زمانی کرونای هندی یا موتاسیون دلتا، در هر جایی از کشور گزارش شود، حتما وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

ابول نژادیان عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، در حال حاضر عمده ویروسی که در این استان‌ها در حال چرخش است، سوش انگلیسی است.

وی با اشاره به کنترل مرزهای دریایی و زمینی استان خوزستان، اذعان کرد: در هفته گذشته از ۲۹۸ خدمه در بنادر استان خوزستان تست انجام شده است که تست ۲۴ نفر از خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه‌های استان خوزستان مثبت بوده است و اکنون شش کشتی ایزوله هستند.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه کمبود داروی رمدسیور نداریم به مطالبات بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰۰ میلیارد تومان مطالبات بیمه‌ای داریم که باید این مطالبات پرداخت شود تا نقدینگی در دانشگاه علوم پزشکی وجود داشته باشد زیرا خرید داروهای اصلی کرونا به صورت نقدی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول