اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مؤدیان مالیاتی در سمنان

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مؤدیان مالیاتی در این استان خبر داد و گفت: توانستیم وصول و توزیع عادلانه مالیات را تحقق بخشیم.

کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مؤدیان مالیاتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری از قطعیت بیش از ۱۸ هزار و ۲۹۸ اظهارنامه مالیاتی بدون رسیدگی در راستای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مالیات خبر داد و عنوان کرد: مالیات به عنوان یک درآمد پاک و اثرگذار در جامعه به شمار می‌آید و در سال جاری توانستیم وصول و توزیع عادلانه مالیات را تحقق بخشیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اختیارات ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم گفت: در همین راستا، هم‌زمان از اختیار ماده تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کرده و کسانی که این شرایط را قبول کرده‌اند، مالیات آنها قطعی شده است و پرونده‌های تعداد قابل‌توجهی از مؤدیان کم‌ریسک در دست بررسی بوده که اظهارنامه و پرونده ایشان نیاز به رسیدگی ندارد؛ مگر اینکه مدارک و اطلاعات مستندی به دست آید.

انوری تصریح کرد: مبنای شاخص ریسک اظهارنامه‌ها، راستی‌آزمایی است و هدف ما از این اعتماد همه‌جانبه تمکین مالیاتی است؛ تمکین مالیاتی یک مفهوم حرفه‌ای در نظام‌های مالیاتی است و ارزیابی یک نظام مالیاتی با تمکین سنجیده می‌شود.

وی تسهیل ارتباط و سهولت دسترسی به مدیران و مسؤولان، تسریع در پاسخگویی و کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مؤدیان مالیاتی را موجب افزایش سطح رضایتمندی مردم توصیف کرد و گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و تأکید استاندار به مدیران استانی در خصوص پیگیری مطالبات مردم از طریق ملاقات عمومی، مؤدیان مالیاتی می‌توانند همه‌روزه تا پایان وقت اداری برای بررسی و رفع مشکلات مراجعه کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول