اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رویکرد طرح صیانت از حقوق کاربران، سالم‌سازی فضای مجازی است

عده ای تلاش بر جوسازی علیه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی دارند در حالی که هدف طرح، سالم‌سازی فضای مجازی می باشد.

رویکرد طرح صیانت از حقوق کاربران، سالم‌سازی فضای مجازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، طی روزهای اخیر رسانه‌های معاند با انتشار اخباری با هدف جنجال و کارشکنی در مسیر ساماندهی استفاده از فضای مجازی در داخل کشور، حاشیه‌هایی برای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی ایجاد و این طور القا کردند که، مجازات زندان در انتظار کاربرانی خواهد بود که از پیام‌رسان‌های فیلتر شده در داخل ایران استفاده می‌کنند.

مطابق با دستور کار جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، یکی از طرح‌هایی که به بررسی گذاشته می‌شود طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است که توسط کمیسیون فرهنگی ارائه شده است.

در این طرح با تاکید بر اینکه توسعه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و به خصوص پیام‌رسان های اجتماعی و تحولات مرتبط با آن، موجب ایجاد خلاء قانونی در این حوزه شده، لزوم حمایت از تولیدات داخلی و صیانت از حقوق کاربران که به‌ دلیل این خلاء قانونی در معرض آسیب و نقض شدید قرار دارند، از جمله دلائل توجیهی آن عنوان شده است.

تأثیرات مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و سیاسی پیام‌رسان های اجتماعی به عنوان یک زیرساخت نرم افزاری، ارائه طرح قانونی صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان های اجتماعی را با هدف اعمال حاکمیت و حمایت از حقوق کاربران ضروری ساخته است.

جوسازی علیه طرح صیانت از حقوق کاربران

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی که جزو امضاءکنندگان این طرح است، به خبرنگار فارس در شیراز گفت: عده ای تلاش بر جوسازی علیه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی دارند در حالی که موضوع، سالم سازی فضای مجازی می باشد.

جعفر قادری ادامه داد: با نگاه به جزئیات طرح مذکور می توان به مقوله سالم سازی و جلوگیری از تخلفاتی که در فضای مجازی رخ می دهد، پی برد.

وی در پاسخ به این مورد که گفته می شود فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی فیلتر شده دارای مجازات از جمله زندان و جریمه نقدی است، گفت: نه اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان نیز در واکنش به هجمه های صورت گرفته علیه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی در توییتر نوشت: اینها بر می گردد به عدم تصویب شفافیت در مجلس، امیدوارم کمیسیون آیین نامه داخلی هرچه سریع تر طرح شفافیت آراء نمایندگان را در دستور کار قرار دهد تا عده ای مغرضانه و با اهداف سیاسی خاص گاه و بیگاه به مجلس یورش نبرند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبرهای منتشر شده در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی در رسانه‌ها، گفت: این طرح اکنون در حال بررسی بوده و هنوز به قانون تبدیل نشده است.

وی تصریح کرد: در صورت ارائه این طرح به صحن علنی، ما مدافع حقوق مردم بوده و قانونی مغایر با منافع مردم را تصویب نخواهیم کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول