اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ماهی‌های دریاچه شهدای بهمن نجات یافتند

جمعی از مردم شهرهای آباده، بهمن، صغاد از توابع شهرستان آباده جهت نجات ماهی‌های دریاچه شهدای بهمن آستین همت بالا زدند.

ماهی‌های دریاچه شهدای بهمن نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، در پی خشک شدن تدریجی دریاچه تفرجگاه شهدای بهمن همچنین فراخوان ادارات محیط زیست و منابع طبیعی آباده، جمعی از حامیان محیط زیست اقدام به نجات ماهی های این دریاچه و انتقال به استخرها و حوضچه ها نمودند.

شهردار شهر بهمن، در این زمینه گفت: آغاز احداث تفرجگاه شهدای بهمن، به دهه ۸۰ باز می گردد و عمده، تأمین آب این دریاچه به وسیله جمع شدن آب سیلاب ها، آب های زیرزمینی و بارش باران سال های اخیر صورت گرفته است.

رحیمی ادامه داد: بعضی کشاورزان همجوار دریاچه، مسیر ورودی آب سیلاب به دریاچه را مسدود کردند، که این موضوع تاثیر بسزایی در خشک شدن این دریاچه دارد .

شهردار بهمن در خصوص آبزیان این دریاچه گفت: بسیاری از ماهی ها بزرگ این دریاچه از قنات های بهمن بودند که طی سال ها، به صورت طبیعی زاد و ولد کرده و تکثیر شدند و ماهی های قرمز، ماهی های هستند که مردم به این دریاچه انداخته اند که با توجه به خشکسالی‌ و خشک شدن این دریاچه، مردم اقدام به نجات این آبزیان کردند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول