اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تخلف انتخاباتی در تویسرکان عمیق است/ اعلام نتایج بررسی تخلف‌ها طی دو روز آینده

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در همدان از تخلف‌های عمیق انتخاباتی در تویسرکان خبر داد و گفت: طی دو روز آینده نتایج بررسی تخلف‌ها اعلام و صحت انتخابات شورا تایید می‌شود.

تخلف انتخاباتی در تویسرکان عمیق است/ اعلام نتایج بررسی تخلف‌ها طی دو روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان اتمام روند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا شمارش آرا، برخی سوالات و شبهات در شهرهای مختلف بحث‌برانگیز شد.

وی با بیان اینکه این دوره اعضای هیات بازرسی در تمام شهرستان‌ها حضور داشت و تخلف‌های پراکنده‌ای هم گزارش شد بیان کرد: هیات عالی هیات نظارت بر انتخابات در شهرستان‌ها تقسیم شد و هر کدام در چند شهرستان بازدید میدانی داشتند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در همدان با بیان اینکه تخلف‌های پراکنده در تمام شهرستان‌ها حین رای‌گیری وجود داشت و در انتخابات‌ در دوران گذشته نیز این موارد بود عنوان کرد: امسال بازرسی‌ها بیشتر بود، البته تخلف‌هایی از جمله خرید و فروش آرا به چشم می‌خورد. 

وی با تاکید بر اینکه همدان، تویسرکان، اسدآباد و نهاوند تخلف‌های بیشتری داشتند گفت: بیشترین گزارش‌های تخلف در تویسرکان و روند کار به جاهای باریک کشیده است به طوری که احتمال تغییر در آرای کاندیداها نیز وجود دارد.

فلاحی با بیان اینکه دادستان در تویسرکان تشکیل جلسه داده و هیات نظارت و بازرسی نیز گزارش‌ها را مورد بررسی قرار داده است تصریح کرد: نتیجه این گزارش‌ها پس از بررسی اعلام خواهد شد.

وی در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: گزارش‌های رسیده از تخلف‌های همدان نیز در حال بررسی است که اگر محرز شود ممکن است آرای چندین شعب بازشماری شود هرچند در همدان به علت الکترونیکی بودن، میزان تغییر آرا خیلی کم بوده و تخلف کمتر بوده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همدان با بیان اینکه تاکنون هرکسی شکایت کرده موارد مستندی نداشته است عنوان کرد: دستگاه‌های اخذ رای سالن بودند و تاکنون گزارش مبتنی بر اینکه دستگاهی مشکل داشته باشد، وجود ندارد و در کلیت آرای کاندیداها تغییری صورت نمی‌گیرد.

 وی با بیان اینکه در نهاوند ۱۰ درصد صندوق‌ها بازشماری شد گفت: تغییری در کلیت آرا صورت نگرفت و اکنون صحت انتخابات نهاوند را می‌توان تایید کرد اما فقط یک تغییر در گیان نهاوند صورت گرفت و جای یک نفر علی‌البدل تغییر کرده است.

فلاحی در خصوص وضعیت آرای تویسرکان بیان کرد: در تویسرکان تخلف‌ها عمیق است و می‌توان گفت در اصل با تایید صلاحیت برخی از کاندیداها مشکل داریم و تخلف و خرید آرا در این شهر خیلی بالا گزارش شده است.

 وی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های رزن، درگزین، بهار و کبودراهنگ نیز گزارش‌های جدی نداشتیم گفت: در همدان نیز آمادگی تایید انتخابات شورای شهر را داریم.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همدان با بیان اینکه در دور قبل نیز دو شورا مشکلات زیادی داشتند که یکی تویسرکان و دیگری کبودراهنگ بود افزود: اگر فردی تخلف کرده و وارد شورای شهر شود از نگاه قانون به دور نیست و اگر در ادامه تخلفی باشد پرونده در شورای حل اختلاف بررسی شده و در صورت احراز تخلف او، حکم سلب عضویت در شورا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان کمترین رد صلاحیت‌ها را در سطح کشور دارد عنوان کرد: ۷۰ نفر رد صلاحیت شدند که مجدد تایید شدند و اکنون هم بیشترین اعتراض‌ها از سوی کاندیداهای رد صلاحیت شده که مجدد تایید شدند، است.

فلاحی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی رسیدگی به اعتراض‌ها و تایید صحت انتخابات تمام شعب طی دو روز آینده مشخص می‌شود گفت: در این دوره ترکیب تقریبا بهتر از گذشته است ولی کار ما تمام نشده و عملکرد شوراها را رصد خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به دیگر مسائل زد و با بیان اینکه همدان در طول این چند سال غیر کارشناسی اداره شده است گفت: تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی دو طبقه است و طبقه دوم آن مشرف به دو نهاد نظامی است و این خود یک مشکل اساسی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه هزینه پل‌ میدان بار، پل سردار همدانی و حتی فرهنگیان از جیب مردم رفته که باید از اعتبار ملی هزینه می شد گفت: این پل‌ها قرار است ترافیک سه استان را برطرف کند.

وی در خصوص پروژه کنارگذر غربی همدان نیز گفت: کنارگذر غربی همدان ۲۷ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن با سه لایه آسفالت کامل ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فلاحی عنوان کرد: اکنون که می‌خواهیم هشت کیلومتر باقی مانده را ادامه دهیم طبق نظر کارشناس ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که این میزان تورم حاصل تورم است.

وی با بیان اینکه با پیگیری ۴۲ میلیارد تومان برای این پروژه جذب شده است افزود: با این اعتبار کنارگذر غربی از سمت پلیس راه تا تقاطع همدان زنجان باز می‌شود و هفت کیلومتر باقی مانده نیز در ادامه انجام می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به گوش باشند که در این شهر کار غیرکارشناسی صورت نگیرد گفت: یک ریال از بیت‌المال نمی‌توانم به کار غیرکارشناسی بدهم، فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به ایستگاه راه‌آهن همدان ـ بهار و لاله‌جین و ایستگاه راه‌آهن فامنین گفت: راه‌‌آهن همدان راه‌آهن غرب کشور است و پایگاه همدان پایگاه غرب کشور است که نباید بگذاریم از همدان برود.

فلاحی با بیان اینکه تمام بار جنوب از راه‌آهن همدان عبور می‌کند که باعث پیشرفت است افزود: برخی جاها کار قفل شده و ایستگاه راه‌آهن همدان ۸۰ درصد پیشرفت دارد و فامنین نیز در حال تکمیل شدن است و ایستگاه بهار و لاله‌جین نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه اتصال جاده ملایر به آزادراه نیز پیگیری می‌شود گفت: خط آهن همدان قرار بود دو خطه شود که یک‌خطه است و جزو پروژه‌هایی است که باید برقی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص تغییر نام بلوار سید جمال‌الدین اسدآبادی به نام شهید علیرضا حاجی‌بابایی عنوان کرد: مظلومیت سید جمال‌الدین اسدآبادی در اینجا هم نمود یافت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول