اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجازۀ استقرار صنایع آلوده کننده در آبیک داده نمی‌شود/ اعتبارات آب استان 8 برابر شده است

نمایندۀ قزوین، البرز و آبیک گفت: متأسفانه آبیک در یک دالان و سیاه چالۀ آب و هوایی بین قزوین، کرج و تهران قرار دارد که باعث شده اقلیم آن از نظر زیست محیطی آسیب‌پذیر باشد، لذا با توجه به اینکه معادن و صنایع نقش مهمی در این آلودگی دارند برای رفع و کاهش مشکلات و جلوگیری از آلودگی بیشتر، اجازۀ استقرار صنایع در حوزه معدن، کشاورزی و صنعت در این منطقه داده نمی‌شود.

اجازۀ استقرار صنایع آلوده کننده در آبیک داده نمی‌شود/ اعتبارات آب استان 8 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در سفر یکروزه به آبیک و بازدید از پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک و شرکت در مراسم کلنگ زنی تصفیه خانه اضطراری، در جمع خبرنگاران گفت: همه تلاش ما براین بوده که در عرصه ملی تصمیماتی اتخاذ شود که منافع مردم را تأمین کند، لذا تصویب قانون برای دفاع از حقوق ملت ایران در مقابله با تحریم‌ها، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در ۷۴ ماده و پرداختن به حق و حقوق خانواده ایرانی و مطالبات جوانان برای بعد از ازدواج در قالب قوانین تسهیلات و تخفیفات بیمه‌ای و مالیاتی و بسته‌های تشویقی در آن گنجانده شده است.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: تمام این تلاش‌ها با هدف جوانی جمعیت و تضمین سلامت و امنیت نسل آینده انقلاب و جلوگیری از پدیده سالمندی صورت گرفته تا آیندۀ انقلاب اسلامی از پیری جمعیت نجات و خطرات آن نجات پیدا کند.

آبیک در سه حوزه سلامت ، محیط زیست و آب آشامیدنی مشکل ویژه دارد

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بر شمردن مشکلات آبیک بیان کرد: در آبیک با مشکلاتی از قبیل بهداشت و سلامت، محیط زیست و آب روبرو هستیم، گرچه در زمینۀ سلامت تلاش کردیم در یکسال گذشته بیمارستان شهدای آبیک با ۴ تخت آی سی یو و ۳ تخت سی سی یو  تجهیز شده و احیا گردد و  درمانگاه تخصصی نیز با افزایش نیروهای تخصصی و ماهر در شبکۀ بهداشت و درمان این شهر مؤثر واقع شود، اما همچنان باید برای توسعۀ بخش سلامت این شهرستان تلاش کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای اخیر پایگاه اورژانس آبیک در نزدیکی اتوبان افتتاح شده و خانه‌های سلامت در روستاهای شهرستان که نیاز به بازسازی و نوسازی داشته تجهیز شده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به طرح واکسیناسیون کرونا بیان کرد: در موضوع واکسن کرونا ۸۰ درصد افراد با  شرایط سنی در شهرستان آبیک واکسن زده‌اند و برنامه ایمن سازی در این شهرستان به خوبی پیش می‌رود و ادامه دارد.

نمایندۀ قزوین افزود: رهبر معظم انقلاب امروز اولین دز واکسن را در شرایطی دریافت کردند که نشان دادند به‌توان دانشمندان جوان ایرانی معتقدند و همین طور به کسانی که با توطئه قصد داشتند واکسن ایرانی را از مسیر خارج کنند و ما را به خارج وابسته کنند درسی فراموش نشدنی دادند.

آبیک در دالانی از آلودگی‌های زیست محیطی بین  تهران و کرج و قزوین قرار دارد

محمدبیگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موقعیت مکانی آبیک اظهار کرد: در حوزۀ اکوسیستم و محیط زیست آبیک، منشأ آلودگی‌ها در دست بررسی و مطالعه است، متأسفانه آبیک در یک دالان و سیاه چالۀ آب و هوایی بین قزوین، کرج و تهران قرار دارد که باعث شده اقلیم آن از نظر زیست محیطی آسیب‌پذیر باشد.

این نمایندۀ مجلس افزود: برای رفع آلودگی کارخانۀ سیمان آبیک با استان البرز مکاتباتی داشته‌ایم و سیمان آبیک و استان البرز ملزم به پرداخت سهم عوارض آلودگی به استان قزوین هستند. همچنین با پیگیری صورت گرفته لیست صنایع آلاینده در منطقه توسط محیط زیست تهیه شده و نمونه‌برداری از آب‌های زیر سطحی نیز به انجام رسیده، لذا اکنون نتایج در حال بررسی است و برای رفع آن نیز راهکارهای علمی و منطقی سنجیده خواهد شد.

نمایندۀ قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمینه آلودگی هوای آبیک مؤثرترین عامل آلودگی، ریزگردها و گردو غبار است که برخی معادن منشاء آن هستند که با پیگیری و ورود مسئولین و شخص حجت الاسلام میرامینی امام جمعه محترم اقدامات لازم در حال انجام است، همچنین تصمیم گرفته شده تا برای رفع و کاهش مشکلات و جلوگیری از آلودگی بیشتر، اجازۀ استقرار صنایع در حوزه معدن، کشاورزی و صنعت در این منطقه داده نشود.

اعتبارات در بخش انتقال آب سد طالقان به آبیک ۸ تا ۲۰ برابر افزایش داشته است

محمدبیگی در پایان با اشاره به طرح آبرسانی سد طالقان به آبیک بیان کرد: امروز شاهد تکمیل یک فاز از خط لوله انتقال آب و کلنگ زنی تصفیه خانه اضطراری با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی بودیم که ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و به یاری خدا و تلاش مسئولین به زودی این خط لوله ۱۷ کیلومتری، افتتاح خواهد شد.

محمدبیگی افزود: این کار عظیم که با تلاش نمایندگان سابق و دیگر مسئولین از سال‌ها پیش آغاز شده بود با همدلی همه مسئولین در سخت‌ترین شرایط کشور در حال انجام است و پروژه‌ای که در ۱۴ سال گذشته با کندی و پیشرفت ۱۴ درصدی پیش می‌رفت طی سال گذشته به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده و این نشان از همدلی و پیگیری‌های مسئولین دارد که با جلسات پی‌درپی و بازدیدهای میدانی هر دوهفته یک‌بار مطالبات بر حق مردم را پیگیری کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول