اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیدار رئیس‌جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی آمریکا

بر اساس اعلام دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، در دیدار اشرف غنی و هیات همراهش با جیک سالیوان، مسایل دوجانبه از جمله امنیت و صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار رئیس‌جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان و هیأت همراهش در واشنگتن با «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا دیدار کرد.

طبق اعلام شورای امنیت ملی افغانستان، دو طرف در این دیدار، در مورد مسایل دوجانبه از جمله امنیت و صلح گفت‌وگو کرده‌اند.

«اشرف غنی» رییس‌جمهور  افغانستان و «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان چهارشنبه شب در یک سفر رسمی دو روزه به عازم آمریکا شدند. 

 

کاخ سفید روز یکشنبه خبر داد که رئیس جمهور آمریکا جمعه با رئیس جمهور افغانستان و رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار خواهد کرد.

کاخ  سفید در بیانیه خود اعلام کرد: «در اولین دیدار رو در رو، بایدن به دنبال اطمینان بخشیدن به غنی و عبدالله درباره حمایت آمریکا از مردم افغانستان از جمله کمکهای دیپلماتیکی، اقتصادی و بشردوستانه است.

بایدن در این دیدار بر تعهد آمریکا تاکید خواهد کرد که افغانستان هرگز بار دیگر به پناهگاهی برای گروه‌های تروریستی تبدیل نخواهد شد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا قصد دارد تا در 11 سپتامبر 2021 و در 20 سالگی حمله نظامی به افغانستان تمامی 2500 نظامی و 16 هزار پیمانکار غیرنظامی خود را از افغانستان خارج کند.

از سال 2001 تاکنون 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر نیز در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهروند افغان نیز در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول