اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

منتخبین مردم نعمت حضور را قدر بدانند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی انتخاب شده‌اند باید این نعمت حضور را قدر دانسته و برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنند.

منتخبین مردم نعمت حضور را قدر بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌السلام نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهدای هفتم تیر را تسلیت عرض می‌کنیم و شهادت حجت الاسلام طیبی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی که در واقعه هفتم تیر شهید شده‌ است را گرامی می‌داریم. 

وی گفت: این شهید بزرگوار، با طاغوت مبارزه جدی داشت و وقتی که در اسفراین ساکن شد نیز به تبلیغ دین پرداخته و نهایتا هم در مجلس همراه شهید بهشتی به شهادت رسیدند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: شهید بهشتی مقابل کارشکنی و لیبرالیسم ها ایستاد و دربرابر همه کسانی که مانع تصویب ولی‌فقیه در قانون اساسی بودند قد علم کرد که با تلاش‌های خوب ایشان این قانون ثبت شد و ما در قانون اساسی مدیون این شخصیت هستیم. 

وی با بیان اینکه شهید بهشتی فکر تشکیلاتی خوبی را تدوین کرده است و مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند: من در مورد شهید بهشتی گناه سراغ ندارم و فکر میکنم ایشان اصلا گناه نکرده است. 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی انتخاب شده‌اند باید این نعمت حضور را قدر دانسته و برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مردم از منتخب خود در قوه اجرایی کشور انتظار دارند طبق شعارهایی که داده برای رفع موانع تولید تلاش کند؛ زیرا اکنون شمار قابل‌توجهی از شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها تعطیل بوده و بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رنج می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید به وعده خود درزمینهٔ مبارزه با فساد، رفع تبعیض و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه، جامه عمل بپوشاند و همه ما هم کمک می‌کنیم به فضل الهی این اهداف در کشور محقق شود.

امام‌جمعه بجنورد اظهار داشت: اگرچه شاید در نگاه اول میزان مشارکت در انتخابات اخیر به نسبت انتخابات‌های گذشته پایین‌تر بود؛ اما اگر به جوانب و شرایط برگزاری انتخابات اخیر توجه کنیم می‌بینیم به‌رغم تمام مشکلات و تلاش‌های دشمنان، مشارکت مردم در انتخابات اخیر چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و درگیر بودن بسیاری از خانواده‌ها با این بیماری، افزود: در چنین شرایطی بسیاری از گردهمایی‌ها و جلسات و میتینگ‌ها و تبلیغات خیابانی که منجر به شور و هیجان انتخاباتی می‌شد، تعطیل شده بود و در مساجد و سایر مراکز نیز برنامه‌ها و مراسم انتخاباتی همانند انتخابات‌های پیش برگزار نمی‌شد؛ ازاین‌رو می‌توان گفت حدود ۱۰ درصد ریزش مشارکت به دلیل شرایط کرونایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: از سوی دیگر نارضایتی‌های مردم از بحران‌هایی که به وجود آمد؛ نظیر بحران کمبود برخی ارزاق عمومی، بورس و ... نیز در کاهش مشارکت تأثیر قابل‌توجهی داشت.

وی تصریح کرد: در کنار همه این موارد نباید از هجمه همه‌جانبه رسانه‌ای دشمنان و فضای مجازی غافل شد؛ زیرا تمام جبهه استکبار با حدود ۳۰۰ شبکه خارجی دست‌به‌دست هم داده بودند تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و کسانی هم در داخل این کار را انجام دادند؛ ولی مردم به حرف آن‌ها گوش ندادند و با تمام این مسائل و هجمه‌ها در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و مسؤولین آینده کشور را انتخاب کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول