اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

این انتخابات شبیه معجزه بود/ کسی دنبال سهم خواهی از دولت جدید نباشد

امام‌جمعه نطنز گفت: انتخابات جمعه گذشته به معجزه شباهت داشت و هفته گذشته مردم عزیز ایران حماسه آفریدند و وقتی شرایط را در نظر بگیریم باید بگوییم که شبیه معجزه بود، چراکه آن‌قدر دشمنان ملت ایران طبق ارزیابی خود مطمئن بودند که مشارکت در انتخابات بیش از ۲۰ درصد نخواهد شد.

این انتخابات شبیه معجزه بود/ کسی دنبال سهم خواهی از دولت جدید نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز اظهار کرد: انتخابات جمعه گذشته به معجزه شباهت داشت و هفته گذشته مردم عزیز ایران حماسه آفریدند و وقتی شرایط را در نظر بگیریم باید بگوییم که شبیه معجزه بود، چراکه آن‌قدر دشمنان ملت ایران طبق ارزیابی خود مطمئن بودند که مشارکت در انتخابات بیش از ۲۰ درصد نخواهد شد.

 امام‌جمعه نطنز افزود: وقتی مردم حماسه آفریدند و به میدان آمدند و در انتخابات شرکت کردند دشمن کلافه شد و نمی‌دانست چه‌کار کند و مردم را به باد ناسزا گرفت و حتی دیدید که در خارج از کشور برای رأی‌دهندگان مزاحمت ایجاد کرده و آنها را به باد کتک گرفتند.

وی تصریح کرد: این انتخابات زیر آتش جنگ روانی ۸ ساله برگزار شد، ما تنها یک دفاع مقدس را پشت سر نگذاشته‌ایم بلکه ملت ایران در برهه‌ای از زمان در حال دفاع از نظام بودند که این دفاع کردن منحصر به‌ فرد است.

یعقوبی گفت: این انتخابات شش مانع بزرگ داشت، مانع اول کرونا بهداشت اقتصاد و معیشت مردم و تعطیلی اجتماعات بود که انتخابات لطمه می‌زد، مانع دوم مدیریت ضعیف بعضی از مسئولین اجرایی بود که مردم را دچار یاس و ناامیدی کرده بود و مانع سوم فاصله گرفتن خیلی از مدیران از مردم و به دنبال اشرافی گری به‌ویژه خواری بود و مسؤولینی که حاضر نمی‌شدند برای مناسبت‌ها نیز میان مردم بیایند.

امام‌جمعه نطنز ادامه داد: مانع چهارم جنگ روانی رسانه بی‌امان دشمن و پیاده‌نظام او در کشور بود که میلیون‌ها عکس و پیام در طول این هشت سال برای ضعف نظام و مشکل‌دار بودن نظام منتشر کردند، مانع پنجم سیاه نمایی خودی‌ها در داخل و افرادی که ادعای انقلابی گری دارند در بازگو کردن عملکرد نظام انصاف را کنار گذاشتند و برخی هم در مناظرات مردم را مأیوس کردند و ششمین مانع مدیریت ضعیف در انتخابات بود، تأخیر چندساعته و کمبود تعرفه بااینکه مقام معظم رهبری در این خصوص اهتمام حجت کرده بود اما در این خصوص هم کوتاهی شد.

وی خاطرنشان کرد: با این شش مانع بزرگ و حضور ۵۰ درصدی مردم این خود یک معجزه است، مردم ایران در روز جمعه به دنیا نشان دادند در مقابل دشمن ایستاده‌اند و توصیف رهبری معظم انقلاب برای مردم که آنها را سربلند، بزرگ، باوفا و حاضر در میدان نامیدند این انتخابات و این حماسه شورانگیز یک صفحه درخشان و افتخارات ملت تبدیل شد.

 یعقوبی اذعان کرد: خواهش من این است که این حماسه را ضایع نکنیم هرکسی در انتخابات شرکت کرده وظیفه بود، برخی بعد از انتخابات بعضی‌ها دنبال سهم‌خواهی خود هستند و در انتخابات گذشته وجود داشته است، باید به شخصیت انقلابی که شاگرد پاک دست آیت‌الله بهشتی است کمک کنیم تا کشور را به جایگاه اصلی خود برساند.

امام‌جمعه نطنز در خصوص بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز گفت: از طرفداران منتخبین و سایر نامزدها تشکر می‌کنم و خدا قوت به دست‌اندرکاران و مجریان و ناظران دارم، اما آن‌هایی که به‌عنوان منتخب انتخاب شدید با برنامه مناسب به میدان بیاید که بعد از چهار سال یک کارنامه خوب به مردم ارائه دهید و از حواشی پرهیز کرده و به متن کار شورا بپردازید در اقدامات اولویت‌بندی کرده و باهم مشورت کنید، چراکه شما مظهر عقلانیت این مردم هستید و بیایید به همه مردم احترام بگذارید.

ملت ایران علیرغم تبلیغات مسموم و زهرآگین دشمنان یک جواب قاطع و نه بزرگ به همه دشمنان داخلی و خارجی دادند

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرودنیز در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در آستانه ششم تیرماه قرار داریم، ششم تیرماه سالگرد سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر است، منافقین ازخدابی‌خبر بمبی را مقابل رهبری معظم انقلاب در ضبط‌صوت کار گذاشتند دقیقاً مقابل قلب ایشان در مسجد ابوذر تا این ذخیره الهی را از امت اسلامی بگیرند، اما به حمدالله این رهبر بزرگوار و عالی‌قدر از این سوءقصد جان سالم به دربرد.

امام‌جمعه بادرود در ادامه ضمن اشاره به هفتم تیرماه سالگرد فاجعه شهادت جان‌گداز شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و هفتادودو تن از خدمتگزاران نظام اسلامی در حزب جمهوری اسلامی، افزود: همه این افراد از بهترین یاران نظام و انقلاب بودند، شهید آیت‌الله دکتر بهشتی را به‌حق باید معمار قوه قضائیه در نظام اسلامی به نامیم و به همین مناسبت این ایام به نام هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است.

وی گفت: ضمن تقدیر و تشکر از همه‌کسانی که در این قوه مخلصانه خدمت می‌کنند و به دنبال تحقق عدالت اسلامی هستند به‌ویژه از حضرت آیت‌الله رئیسی که به‌عنوان رئیس قوه قضائیه قرار دارند و عملکردی بسیار خوب داشتند به‌گونه‌ای که مفسدین و خلاف‌کاران از حضور ایشان در قوه قضاییه احساس ناامنی می‌کنند و مظلومین احساس آرامش انشالله از عزیزی که بعد از ایشان خواهد آمد باید با همین روحیه و با همین قاطعیت و بلکه مصمم‌تر به گونه عمل نمایند که هیچ زورگویی و قلدری نتواند به حقوق مردم تجاوز کند.

قاسمی ادامه داد: این نهایت آمال و آرزوی دین‌مداران است و بحمدالله قوه قضاییه گام‌هایی در این راستا برداشته ولیکن هنوز هم به نظر می‌رسد که تا رسیدن به آن قله گام‌های بلندتری باید برداشته شود که از خداوند قادر مهربان می‌خواهیم همه مسئولان قضایی را در سراسر کشور به این مهم موفق بدارد وهم چنین به قضات شایسته منطقه بادرود و همچنین قضات بادرودی شاغل در دادگستری‌ها و دادگاه‌ها و حوزه قضایی در جای‌جای ایران اسلامی تبریک و خسته نباشید عرض می‌کنم.

امام‌جمعه بادرود در ادامه به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره و اذعان کرد: اصولاً در آموزه‌های زندگی ساز اسلام اسراف ممنوع و حرام است در همه زمینه‌ها اسراف مصادیق زیادی دارد اسراف در خوردن و آشامیدن اسراف در دور ریختن غذاهای اضافی اسراف در خرج کردن هزینه‌های گزاف برای تجمل و اسراف در تزیین و تشریفات بی‌محتوا استفاده بیش‌ازحد از آب نیز حرام است.

وی در ادامه به پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نموده بودند اشاره شد و گفتیم که پیام شکرانه مقام معظم رهبری دارای چهار محور اصلی بود یک بیان ویژگی‌های ملت ایران دوم توصیف انتخابات بیست و هشتم خردادماه سوم اشاره به تهدیدها و چهارم توصیه‌های محوری بود.

قاسمی گفت: خدا را شاکریم که ملت ایران علیرغم تبلیغات مسموم و زهرآگین دشمنان یک جواب قاطع و نه بزرگ به همه دشمنان داخلی و خارجی دادند و پای صندوق‌های رأی حاضر و حماسه باشکوهی را خلق کردند و حضرت آیت‌الله رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند که برای ایشان هم‌آرزوی توفیق داریم.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول