اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت‌های اجتماعی محور رایزنی مقامات ترکمنستان و سازمان ملل

وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان با رئیس صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ترکمنستان دیدار و در در مورد بهبود سیستم حمایت اجتماعی گفت‌وگو کرد.

حمایت‌های اجتماعی محور رایزنی مقامات ترکمنستان و سازمان ملل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «محمد گلدی سرداراف» وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان با «کریستیان ویگاند» رئیس صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ترکمنستان دیدار کرد.

در این دیدار پیشرفت اجرای برنامه همکاری ترکمنستان که بین یونیسف و دولت ترکمنستان برای سال‌های 2025-2021 امضا شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرداراف به اهمیت گسترش همکاری بین ترکمنستان و صندوق کودکان سازمان ملل و فعال شدن آن در سال‌های اخیر، از جمله در چارچوب تأمین مالی پروژه‌ها اشاره کرد.

ویگاند همچنین بر نقش وزارت دارایی و اقتصاد ترکمنستان در اجرای برنامه همکاری میان یونیسف و دولت ترکمنستان برای 2025-2021 و همچنین در پیشبرد برنامه مشترک برای بهبود حمایت اجتماعی تأکید کرد.

سرداراف گفت: سیستم با معرفی خدمات با کیفیت و فراگیر در سطح محلی توسط وزارت کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان هماهنگ می‌شود.

در این جلسه مواردی از جمله حمایت مالی برای معرفی خدمات اجتماعی جدید، ایجاد سازوکارهای گزارشگری موثر برای نظارت بر بودجه و هزینه سرمایه گذاری‌های لازم برای منافع آسیب پذیر جامعه مانند کودکان و افراد معلول به عنوان بخشی از حمایت مورد بحث قرار گرفت.

وزیر دارایی و اقتصاد همچنین خاطرنشان کرد که اولویت‌های سیاست اجتماعی ترکمنستان اطمینان از رشد پایدار در رفاه و کیفیت زندگی مردم بوده و اینکه شرایطی برای توسعه پتانسیل انسانی بر اساس افزایش کارایی عملکرد در حوزه اجتماعی و به ویژه امنیت اجتماعی ایجاد شود.

وی گفت: ارائه خدمات اجتماعی باید مبتنی بر عملکرد با کیفیت و خانواده محور باشد. کودکان و افراد دارای معلولیت مولفه‌های مهمی در سیستم حمایت اجتماعی است که  مورد تأیید سازمان ملل نیز هست.

سرداراف گفت ترکمنستان به طور فعال از این اهداف پشتیبانی می‌کند و در گسترش چشمگیر به خدمات اجتماعی در همه سطوح تلاش می‌کند.

 طرفین در جریان جلسه  تعدادی از مراحل تشدید همکاری در آینده نزدیک را مشخص کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول