اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید معاون نخست‌وزیر ازبکستان بر گسترش همکاری های حمل و نقلی

وزیر گردشگری و ورزش ازبکستان در ششمین نشست وزرای گردشگری کشورهای ترک زبان در شهر «خوقند» بر گسترش همکاری‌های حمل و نقلی تاکید کرد.

تاکید معاون نخست‌وزیر ازبکستان بر گسترش همکاری های حمل و نقلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عزیز عبدالحکیم اف» معاون نخست وزیر، وزیر گردشگری و ورزش ازبکستان در ششمین نشست وزرای گردشگری کشورهای ترک زبان در شهر «خوقند» بر گسترش همکاری‌های حمل و نقلی تاکید کرد.

عبدالحکیم اف در این زمینه برقراری پروازهای منظم و اختصاصی، راه اندازی تردد قطار و اتوبوس‌ها، تشویق پتانسیل گردشگری کشورها و ایجاد مراکز دارای اطلاعات گردشگری در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های ریلی پایتخت و شهرهای گردشگری را پیشنهاد کرد.

معاون نخست وزیر، وزیر گردشگری و ورزش ازبکستان همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون مرمت و بازسازی آثار فرهنگی، معماری و تاریخی، دیجیتالی سازی آنان و انتقال به نسل آینده یک مساله روز است.

عبدالحکیم اف در ادامه ایجاد بنیاد حفاظت آثار میراث فرهنگی با بودجه کشورهای ترک زبان پیشنهاد کرد.

وزیر گردشگری و ورزش ازبکستان همچنین با پیشنهاد انتشار تقویم مشترک فرهنگی و گردشگری کشورهای ترک زبان، اظهار داشت: با انتشار این تقویم از از بین رفتن سنن تاریخی مانند برگزاری  بازی‌های ملی، ورزشی، کشتی، تیراندازی با کمان و مراسم‌های بزکشی پیشگیری می‌شود.

در پایان این نشست شهر «خوقند» به عنوان پایتخت گردشگری شورای کشورهای ترک زبان در سال 2022 میلادی اعلام و کلید سمبولیک آن «معروف جان عثمان اف» شهردار «خوقند» تحویل شد.

در این نشست «بگداد امرییف» دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک زبان، «محمد نوری ارسوی» وزیر فرهنگ و ورزش ترکیه، «آق طوطی رحیم قل اوا» وزیر امور فرهنگ و ورزش قزاقستان، «سید ریسعلییف» معاون وزیر اقتصاد و دارایی قرقیزستان، «فواد نگییف» رئیس آژانس دولتی گردشگری آذربایجان شرکت کردند.

شورای همکاری کشورهای ترک زبان یک سازمان بین المللی است و کشورهای ترک را به همدیگر پیوند می‌دهد.

هدف اصلی این سازمان گسترش همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای عضو این سازمان است.

این شورا در تاریخ 3 اکتبر سال 2009 میلادی در شهر «نخجوان» در آذربایجان تاسیس شده است.

هم اکنون آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و ترکیه اعضای این سازمان هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول