اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آمریکا: تایوان را مشکلی در روابط با چین نمی‌بینیم

معاون سفیر آمریکا در تایوان گفت، مسائل مربوط به این منطقه را مشکلی در روابط پکن و واشنگتن نمی‌بیند و مدت‌ها است نام چین در دیدار با مقامات تایوان مطرح نمی‌شود.

آمریکا: تایوان را مشکلی در روابط با چین نمی‌بینیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریموند گرین» معاون سفیر آمریکا در تایوان روز پنجشنبه گفت، واشنگتن مسئله تایوان را مشکلی در روابط با چین نمی‌بیند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گرین ضمن سخنرانی در تایوان گفت، مدت دو دهه است که در این منطقه فعالیت داشته و شاهد مسائل مختلف پیرامون تنگه تایوان و روابط آمریکا و چین بوده است.

او در ادامه مدعی شد، ظرف سه سال گذشته تلاش‌های آمریکا به‌طور چشمگیری بر روی تعمیق روابط و همکاری با دیگر کشورها جها توسعه اقتصاد و نهادهای دموکراتیک آن‌ها متمرکز بوده‌اند.

گرین افزود: «شمار دیدارهایی که من و مدیر [سفارت‌خانه] با شرکای تایوانی داشته‌ایم و در آن‌ها نامی از چین برده نشده، از دستم خارج شده است».

این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد:‌ «این امر، تغییری بنیادین در روابط آمریکا و تایوان را بازتاب می‌دهد. ایالات متحده دیگر تایوان را مشکلی در روابط با چین نمی‌بیند، بلکه آن‌ را فرصتی برای پیشبرد دیدگاه‌های مشترک ما در قبال منطقه اقیانوس هند-آرام آزاد و باز و همچنین نور راهنمایی برای مردم جهان می‌بیند که از دنیایی منصف‌تر، امن‌تر و سعادت‌مندتر الهام می‌گیرند».

ادعاهای این مقام آمریکایی درحالی مطرح می‌شوند که آمریکا همچنان برنامه فروش تسلیحات به تایوان را در برنامه دارد و به بهانه آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی، ناوهای خود را از تنگه تایوان که چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند، عبور می‌دهد.

در پی تلاش سران کشورهای صنعتی جهان موسوم به «گروه هفت» برای مقابله با قدرت رو به رشد چین در جهان از طریق یک طرح سرمایه گذاری ۴۰ تریلیون دلاری در کشورهای در حال توسعه، یکی از سخنگویان سفارتخانه چین در لندن تأکید کرد که دیگر آن روزهایی که تصمیمات مهم جهان توسط گروه کوچکی از کشورها دیکته می‌شد، گذشته است.

پکن همچنین بیانیه مداخله‌جویانه سران گروه هفت درباره وضعیت تایوان را محکوم کرد آن را تلاش برای مداخله در امور داخلی چین توصیف کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول