اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افزایش ۱۲۳ درصدی کشفیات موادمخدر در آذربایجان‌شرقی / متلاشی شدن ۲۳ باند منطقه‌ای و بین‌المللی موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۲۳ درصدی کشفیات موادمخدر در استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

افزایش ۱۲۳ درصدی کشفیات موادمخدر در آذربایجان‌شرقی /  متلاشی شدن ۲۳ باند منطقه‌ای و بین‌المللی  موادمخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر اقربائی‌فام پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که نزدیک به ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پاکستان ۲ کشور اصلی تولید و توزیع موادمخدر جهان دارد و با وجود حضور غربی‌ها در افغانستان به بهانه مبارزه با موادمخدر، شاهد رشد ۵۰ درصدی تولید این مواد از سال ۲۰۰۱ در همسایگی ایران هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موادمخدر با ۲ هدف ترانزیت و مصرف داخلی به ایران وارد می‌شوند، مبارزه با این پدیده به عنوان ماموریتی تخصصی توسط پلیس مبارزه با موادمخدر دنبال می‌شود و کشورمان پرچمدار مبارزه بی‌امان در این عرصه است به‌گونه‌ای که کشفیات موادمخدر در کشور در سال ۹۹ بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۰ تن بوده که نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۱۰ درصدی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از متلاشی شدن ۲۳ باند منطقه‌ای و بین‌المللی و دستگیری ۱۷۹ قاچاقچی در استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد پنج باند منطقه‌ای در سال‌جاری متلاشی و ۴۶ قاچاقچی نیز در ۴۱۹ عملیات اجرا شده توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به انجام ۹۹ درصد کشفیات موادمخدر استان توسط نیروی انتظامی تصریح کرد: با تعامل صورت گرفته با پلیس استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور در عملیات‌های داخل و خارج استان، شاهد افزایش ۱۲۳ درصدی کشفیات سال‌جاری در آذربایجان‌شرقی هستیم و سعی کرده‌ایم با افزایش این تعاملات و عملیات‌های مقابله‌ای، فرآیند قاچاق موادمخدر را در مبادی و نطفه خفه کنیم.

اقربائی، حجم کشفیات موادمخدر استان در سال‌جاری را یک‌هزار و ۸۸۵ تن اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان در سال ۹۸ دو هزار و ۹۱۱ تن و در سال ۹۹ نیز پنج هزار و ۴۷۲ تن  بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، یادآور شد: اولویت و وظیفه نخست پلیس مبارزه با موادمخدر جلوگیری از ورود و انتقال محموله‌های این مواد در مبادی ورودی و ممانعت از ترانزیت آنها از طریق مرزهاست و با اجرای طرح‌های مقابله‌ای و عملیات‌های پلیسی، اجازه تحرک به عوامل سوءاستفاده‌گر جهت انحطاط جوانان و نوجوانان را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول