اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بهسازی‌ باند ۲۹ چپ مهرآباد آغاز شد/ نصب سامانه فرود دقیق در ‌باند ۲۹ راست‌ تا پایان تیر

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان اینکه از روز دوم تیر‌ ۱۴۰۰ بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد عملا با عملیات تراش آسفالت باند آغاز شد، از نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در ‌باند ۲۹ راست مهرآباد تا پایان تیر امسال خبر داد.

بهسازی‌ باند ۲۹ چپ مهرآباد آغاز شد/ نصب سامانه فرود دقیق در ‌باند ۲۹ راست‌ تا پایان تیر

ابراهیم مرادی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ‌و پس از استاندارد سازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان ‌هواپیمایی کشوری و رفع عدم انطباق های ممیزی‌های ایمنی انجام شده از سوی دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری، در اواسط خرداد امسال مجوز بهره‌برداری از باند ۲۹ راست فرودگاه توسط سازمان هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ شد.

راهبر و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: بر این اساس و با تلاش‌ همکاران‌ در فرودگاه بین المللی مهرآباد، برای مدت دو هفته نیز عملیات پروازی بر روی باند ۲۹ راست با حفظ باند ۲۹ چپ انجام پذیرفت تا نواقص احتمالی شناسایی شود و البته به طور همزمان با این عملیات، عملیات بهسازی استریپ باند ۲۹ چپ از تاریخ ۱۸ خرداد  ۱۴۰۰ توسط گروه مشارکت آغاز شد.

وی افزود: از روز گذشته ‌دوم تیر‌ ۱۴۰۰ نیز پس از رفع برخی نواقص استخراجی طی دو هفته گذشته، عملیات تراش آسفالت باند ۲۹ چپ رسما آغاز شد تا ‌این پروژه مطابق با برنامه زمانبندی مصوب پیش برود.

مرادی اظهار کرد: انتظار داریم زمان اجرای پروژه مطابق با برنامه زمان‌بندی ۶ ماه ‌زمان ببرد و از اواسط زمستان سال جاری باند ۲۹ چپ آماده بهره برداری ‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اضافه کرد: همه ‌مقدمات و الزامات مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری جهت بهره برداری از باند ۲۹ راست به عنوان تنها باند پروازی فرودگاه مهرآباد صورت پذیرفته است که از آن جمله می‌توان به حذف ۳۳ مانع از ۳۴ مانع پروازی نفوذ یافته در استریپ باند و همچنین نصب سامانه ILS بر روی باند ۲۹ راست اشاره کرد‌.

* نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در ‌باند ۲۹ راست مهرآباد تا پایان تیر

وی درباره سامانه فرود دقیق (ILS) ‌باند ۲۹ راست به فارس گفت: ‌تلاش همکاران و متخصصان الکترونیک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد این است تا سامانه فرود دقیق (ILS) در حال نصب بر روی باند ۲۹ راست هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا با عملیاتی شدن این سامانه، عملیات فرود بر روی باند برای خلبانان شرکت‌های هواپیمایی تسهیل شود و برخی از محدودیت های ابلاغی در بهره‌برداری از باند ۲۹ راست نیز کاهش یابد.

مرادی اضافه کرد: همچنین کمک دیگری که بهره‌برداری از سامانه فرود دقیق خواهد داشت،‌ کاهش فشار کاری همکاران برج و تقرب پرواز مهرآباد است، بر‌اساس وعده مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها به مهراباد، ILS (سامانه فرود دقیق) باند ۲۹ راست تا پایان تیر‌ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اظهار داشت: بی شک اجرای ‌پروژه ملی و بزرگ بهسازی باند ۲۹ چپ که به عنوان بزرگترین پروژه فرودگاهی دو دهه گذشته صنعت فرودگاهی نام گرفته است، فقط با همدلی، تشریک مساعی و همراهی سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری، نظامی و انتظامی مختلف فعال در صنعت هوانوردی کشور محقق می‌شود.

‌وی یادآور شد: پیشاپیش از مسافران مهرآباد بابت هر‌گونه تاخیر احتمالی به دلیل اجرای عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ پوزش می‌‌خواهم‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول