اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سنگ‌اندازی‌ آب منطقه‌ای، پیش پای تیم قایقرانی خراسان شمالی/از تمرین در استخر تا از دست دادن میزبانی کشور

رئیس هیأت قایقرانی خراسان شمالی گفت: اگر کارشناسی بتواند ادعای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای را نقد کنند، مشخص می‌شود که این مخالفت‌ها برای تمرین قایقرانی در سد شیرین‌دره از روی لجاجت و خصومت است.

سنگ‌اندازی‌ آب منطقه‌ای، پیش پای تیم قایقرانی خراسان شمالی/از تمرین در استخر تا از دست دادن میزبانی کشور

هادی راضیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: سنگ‌اندازی برخی افراد، دانسته یا ندانسته مقابل ورزش خراسان شمالی، مارا دچار مشکل می‌کند. 

وی گفت: در قایقرانی، سال پرمسابقه‌ای را پیش‌رو داریم و شاهد هستیم که استان شرایط ایجاد رشته‌های ورزشی مختلف را دارد اما شرایط آبی برای قایقرانی هنوز مهیا نیست. 

رئیس هیأت قایقرانی خراسان شمالی تصریح کرد: کسانی که مسؤول این حوزه‌های آبی هستند طبق سلیقه، میل و بهانه‌هایی که در این زمینه گرفتند، مانع شدند و امسال که تیم استان باید در مسابقات انتخابی باشگاه‌های جهان که در کشور لهستان است حضور داشته باشد و مقام بیاورد، این تیم تاکنون از سدها و دریاچه‌هااستفاده نکرده است!

سال پر مسابقه‌ای داریم اما محلی برای تمرین نداریم

وی با بیان اینکه تیم قایقرانی استان در حال حاضر تمرینات خود را در استخر به صورت مستمر انجام می‌دهد افزود: لازم است که این تمرینات در پیست صورت بگیرد و متأسفانه تاکنون امکان استفاده از پیست میسر نشده شاید همین موضوع باعث شود شانس قهرمانی را از دست دهیم. 

راضیان بیان کرد: متأسفانه برخی دوستان در ادارات مربوطه سلیقه‌ای عمل کرده و تمایل ندارند امسال قایق قایقران‌ها در آب بیفتد؛ ضمن اینکه هفته بعد مسابقات انتخابی باشگاه‌های جهان را داریم و ۱٠ تیم در بخش آقایان و ۶ تیم بانوان تاکنون اعلام آمادگی کردند و بعد از آن اعزام به باشگاه‌های جهان در لهستان است. 

وی در ادامه از مسابقات آسیایی دراگون بوت، رویین و آب‌های آرام یاد کرد و گفت: تیم جوانان استان ما برای اولین بار به عنوان تیم ملی در مسابقات آسیایی حضور پیدا می‌کند و این تیم هنوز محروم از استفاده فضاهای آبی برای تمرین است.

استاندار حمایت نمی‌کند

رئیس هیأت قایقرانی ضمن مطالبه از استاندار خراسان شمالی در خصوص حمایت ورزشی عنوان کرد: حمایت فقط مالی نیست، لازم است که جامعه ورزشی را درک کرده، فضای ورزشی در اختیار بگذارند، به گلایه‌ها توجه کنند و درست نیست فقط هر زمان که تمایل داشتند سرمایه‌گذاری‌های کلان کرده و نفع سیاسی خود را پیاده کنند.

وی با بیان اینکه مشکل ما مدیران ورزشی و مدیران اجرایی استان است خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای در سال ۹۸ به ما امتیاز استفاده از سد برای برگزاری اردوهای تیم ملی را داد و تفاهم‌نامه ای با فدراسیون قایقرانی امضا شد که حاصل آن، بار مالی و اقلامی به دوش هیأت ورزش استان بود؛ باید اداره کل آن را اجرا میکرد که نشد و نهایتا هیأت قایقرانی خودش اجرا کرد. 

بهانه‌های شرکت‌آب منطقه‌ای، فقط لجاجت است

راضیان با اشاره به اینکه ما برای استفاده از سد شیرین‌دره ۱٠٠ میلیون تومان هزینه پرداخت کرده‌ایم تاکید کرد: در سال ۹۹ که بخاطر کرونا تمرینات لغو اما در سال ۱۴٠٠ دوباره مراجعه کرده که نهایتا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بهانه‌ی تخصصی پیش کشیدند که کارشناسان آن را تایید نمی‌کنند.

وی گفت: بهانه این مقام مسؤول شیوع کرونا بوده در حالیکه ستاد مبارزه باکرونا مجوز تمرین هیأت قایقرانی را صادر کرده و بهانه دوم عنوان شده این است که به دلیل خشکسالی طراز آب سد پایین بوده و قایقران با پارو زدن باعث ایجاد گل و لای در سطح آب می‌شود و در بحث آب شرب استان دچار مشکل خواهیم شد!

این مقام مسؤول اذعان کرد: بعید است که با پاروی نیم متری آب یک سد گل‌آلود شود اما اگر این صحت داشته و منطقی باشد نیز باید گفت آب سد مستقیم به شهر نیامده و ابتدا تصفیه می‌شود؛ همچنین طبق اطلاعاتی که از کارشناسان حوزه آب به دست آوردیم ثابت می‌کند برای آلوده و یا مسموم کردن بخش ناچیزی از آب سد شیرین دره با آن حجم آب، ده‌ها کانتینر سم نیاز دارد و چگونه قابل باور است که یک پاروزدن آب را آلوده کند!

وی ضمن گلایه از مسؤولان و بی مهری آن‌ها بیان کرد: ما ۶٠ کیلومتر مسیر را تا شیرین دره می‌رویم و در دمای ۴٠ درجه هوای گرم تمرین کرده تا موجب افتخار استان باشیم اما هرساله برای گرفتن مجوز مشکل داشته و شاهد سنگ اندازی‌های بسیاری هستیم؛ ما برای رفتن به شیرین دره با بدترین بازرسی‌ها و تعهدات مواجه ایم که ۳٠ مورد تعهد نسبت به سدشیرین دره امضا کرده ایم و هر مساله‌ای پیش بیاید مسولیتش را هیأت قبول می‌کند. 

راضیان در ادامه با بیان اینکه تیم‌ها و قهرمانان خوبی در قایقرانی داریم اضافه کرد: با بهانه‌گیری، سنگ‌اندازی و سلیقه‌ای عمل کردن کار را متوفق کرده‌اند و می‌دانند اگر دلیل تخصصی عنوان کنند دیگر کسی ایرادی نمی‌گیرد دلایلی شبیه به بهانه ذکر می‌کنند ولی به طور کلی باتوجه به اینکه هیأت قایقرانی مظلوم‌ترین هیأت استان است و همه گمان می‌کنند قایقرانان افرادی هستند برای تفریح میروند و جنبه سرگرمی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: تمام رشته‌های ورزشی سالن‌ها و محل تمرین شان داخل شهر است اما رشته ما با طی کردن مسافت ۶٠ کیلومتری امکانات زیادی از جمله قایق را حمل می‌کنیم که به تمرین برویم تا موجب افتخار استان باشیم اما کسی اهمیتی نمیدهد.

این مسؤول ورزشی استان تصریح کرد: اگر کارشناسی بتواند ادعای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای را نقد کند مشخص می‌شود که این مخالفت‌ها از روی لجاجت و خصومت است و مجوز را صادر نمی‌کنند؛ همچنین چرا ورزشکاران ما هرروز قایق ۱۶ متری را باید در استخر قرار دهد و مکانی مناسب برای تمرین ندارند و باعث تاسف است که مسوولان استانی بی توجه‌اند.

مسولین استان موجب دلسردی جوانان اند

وی خاطرنشان کرد: این ورزش می‌تواند جوانان را پویا و از آسیب‌های اجتماعی دور کند اما برعکس جوانان را دلسرد می‌کنند و موجب رفتن به سمت بزهکاری می‌شوذ؛ ضمن اینکه ما شاهد این هستیم که قایقرانان در سد لتیان و کرج که آب شرب شهری مثل تهران را تامین میکند تمرین میکنند اما مسولین ما اینچنین بهانه می‌اورند.

راضیان در ادامه این نکته را عنوان کرد: استان خراسان شمالی میزبان بازی های قهرمانی کشور در رشته دراگون بوت بود که ما با رایزنی های زیاد توانستیم میزبانی این بازی ها را بگیریم و نکته قابل توجه این است که استان های شمالی، جنوبی، تهران و کرج بیشترمطرح کشور هستند ولی با این حال توانستیم نظر فدراسیون جلب کنیم. 

وی گفت: حالا میزبان مسابقات قهرمانی کشور شویم تا استان ما بیشتر در سطح کشور مطرح و شناخته شود ولی متاسفانه با بی تدبیری این عزیزان میزبانی این بازی ها پس دادیم و از فدراسیون قایقرانی خواهش کردیم که در صورت امکان دریاچه آزادی را به هیأت قایقرانی استان اجاره دهند تا ما این میزبانی را در تهران و در این دریاچه داشته باشیم.

وی با اعلام این خبر که امسال هم تیم استان به عنوان تیم ملی به مسابقات آسیایی اعزام میشود گفت: تیم استان سال قبل در لیگ برتر نائب قهرمان شد اما متاسفانه هیچ خبر و واکنش و بازخوردی از سوی دوستداران و مدیران ورزشی و غیر ورزشی و استانداری نبود. 

راضیان در پایان بیان کرد: اگر استاندار از اهمیت این رشته اطلاع داشتند، هزینه‌های زیادی که برای کشتی و فوتبال داشتند به این ورزش نیز اقبال نشان می دادند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول