اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲۰۰ پروژه تابستان امسال در همدان افتتاح می‌شود

استاندار همدان گفت: تابستان امسال ۲۰۰ پروژه در حال ساخت به ارزش یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود تا به سرعت در اختیار مردم قرار گیرند.

۲۰۰ پروژه تابستان امسال در همدان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای اداری همدان با بیان اینکه مردم ایران پاسخی کوبنده به ضد انقلاب و تحریم‌گران انتخابات دادند اظهار کرد: مایه افتخار است که چنین ولی‌نعمتانی داریم.

وی با قدردان از برگزارکنندگان انتخابات در استان گفت: یک‌هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای در استان مستقر شده بود که افزایش تعداد آنها به خاطر وضعیت کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

استاندار همدان با بیان اینکه برای اجرا، بازرسی و امنیت این انتخابات ۲۹ هزار نیرو به کار گرفته شدند تأکید کرد: خوشبختانه انتخابات در استان همدان در فضای سالم، امن و بی طرفانه برگزار شد.

وی با تاکید به اینکه امسال یکی از سالم‌ترین و قانون‌مندترین انتخابات را در دوران انقلاب داشتیم و مستندات آن نیز موجود است افزود: همه کمک کردند تا این اتفاق رقم بخورد.

شاهرخی با بیان اینکه حضور مردم پای صندوق رای پاسخ محکمی به گزافه‌گویی دشمنان نظام بود افزود: البته باید کاری کنیم در انتخابات بعدی میزان مشارکت مردم افزایش یابد که این مهم با رفع مشکلات مردم و کسب رضایتمندی آنها شدنی است.

وی آیت‌الله رئیسی را از نیروهای باارزش و شخصیتی وارسته نظام عنوان کرد و با آرزوی موفقیت روزافزون برای دولت آینده گفت: برای منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز آروزی موفقیت داریم، آنها منشاء اثر خوبی در کشور هستند و در افزایش مشارکت مردم نیز کمک کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه ما با خداوند عهد کردیم و خدمتگزاری را فرصت الهی می‌دانیم گفت: هر کدام از ما در هر مسوولیتی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم وگرنه عهد را شکسته‌ایم.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان در مجلس اذعان دارند مسیر توسعه همدان کاملا ریل‌گذاری شده است بیان کرد: آنقدر این اقدام دقیق انجام شده که به نظر نمی‌رسد راه دیگری باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه خوشحالم آیت‌الله رئیسی هم به معیشت مردم و رونق تولید به دور از حاشیه‌ها تاکید دارند افزود:‌ ما تا پایان سال ۱۴۰۰ و بعد از آن در حوزه‌های مختلف برنامه داریم و عملا کارهایی آغاز شده که غیرقابل بازگشت است.

۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای همدان

وی با بیان اینکه آینده استان کاملا روشن است و مسیر مشخص شده و قابل اجراست و حتما دولت آینده هم این مسیر را ادامه خواهد داد گفت: امسال تنها در حوزه عمرانی در خصوص بودجه ملی، در لایحه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول داریم که برای برخی از استانها آرزوست، از کمک نمایندگان در تحقق این مهم قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته سه سد ساختیم و دو مورد نیز در دست احداث است افزود: دولت آینده حتما سد خرمرود و سد گرین نهاوند را تکمیل خواهد کرد و این یعنی ریل‌گذاری. 

افتتاح به زودی راه‌آهن همدان به سنندج 

وی با اشاره به اینکه در این دولت راه آهن تهران ـ همدان برقرار شد، از افتتاح راه‌آهن همدان ـ سنندج خبر داد و گفت: کار اتصال همدان به ملایر نیز در حال اجراست و دولت آینده این پروژه‌ها را اجرایی خواهد کرد.

شاهرخی با بیان اینکه در زیرساخت هیچ استانی دو منطقه ویژه اقتصادی محق نشده که ما در همدان شاهد این موضوع بودیم گفت: در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد جلو هستیم و در یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کار انجام می‌شود.

وی از تصویب منطقه ویژه سامن خبر داد و با بیان اینکه به زودی سرمایه گذار کار اجرایی را آغاز خواهد کرد گفت: طی هشت سال گذشته به همت نمایندگان استان در حوزه راه، آب، برق، فاضلاب و راه آهن ۳۰ هزار میلیارد تومان در مجلس مصوبه گرفتیم و می‌دانم چه زحماتی در این زمینه صورت گرفته است.

استاندار همدان با بیان اینکه استان به مثابه کارگاه بزرگ پروژه‌های زیادی در دست اجرا دارد بیان کرد: یکی از دغدغه‌های بزرگ در شهرستان رزن این است که کارگر بیکاری وجود ندارد تا کار انجام شود؛ شاید این موضوع را کسی باور نکند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار خیاط در ملایر داریم که بازار پوشاک تهران در این شهرستان تامین می‌شود و این یعنی ۲۰ هزار شغل ایجاد شده است تأکید کرد: بیش از ۲۰ هزار شغل نیز در بخش منبت ملایر ایجاد شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه در انگور ملایر؛ لالجین و تویسرکان شاهد تحولات بزرگی بودیم ادامه داد: فاضلاب شهر همدان یک معضل بزرگ بود که با اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن؛ به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه چاه‌های آب، کبودراهنگ را زمین‌گیر کرده بود اما چند سالی خبر از فروچاله‌های این شهرستان نیست افزود: از پساب آب پتروشیمی هگمتانه را تامین کردیم، پتروشیمی هگمتانه افتخار کشور است.

۳۵۳ پروژه ریز و درشت میلیاردی در همدان

استاندار همدان با اشاره به اینکه پتروشیمی نهاوند را هم در دست اقدام داریم ادامه داد: خوشبختانه ۳۵۳ پروژه ریز و درشت میلیاردی در سطح استان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در حوزه سیلیس و منیزیم کار ارزشمندی در دست اجراست و کار را تا زمانی که هستیم پرقدرت پیش می‌بریم تاکید کرد: برای بنده انجام کار مهم است نه جایگاه، چون کار می‌ماند، اگر میزها ماندگار بودند به ما نمی‌رسید.

شاهرخی با درخواست از مدیران استان برای انجام درست کارها تا پایان دولت فعلی گفت: حتما ۹۰ روز همه هستند و یک سال هم طول می‌کشد تا چرخش مدیران صورت گیرد بنابراین باید به فکر خدمت بود و بس.

وی با اشاره به اینکه برنامه ۹۰ روزه تنظیم کردیم و تلاش می‌کنیم برنامه ۱۴۰۰ را در سه ماه یا کمتر به انجام برسانیم افزود:‌ تابستان امسال ۲۰۰ پروژه در حال ساخت به ارزش یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به انجام می‌رسد تا به سرعت در اختیار مردم قرار گیرند.

 پروژه یک‌هزار میلیاردی فاضلاب همدان به زودی افتتاح می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه اعتبارات ۱۴۰۰ روز شنبه توزیع خواهد شد که اولویت برای پروژه‌های در حال ساخت باشد گفت: پروژه یک هزار میلیاردی فاضلاب شهر همدان در بین این پروژه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته احداث مسکن محرومان را کلنگ‌زنی کردیم که امروز ۲ هزار واحد از ۳ هزار مسکن محرومین استان آماده افتتاح است بیان کرد: در کمتر از یک سال کار ساخت مسکن محرومین به پایان رسیده است.

شاهرخی با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۲ هزار پروژه ریز و درشت به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان داریم که اینها پروژه‌های استانی هستند نه ملی افزود: ما برنامه روزانه ترسیم کردیم و ساعت به ساعت کارها رصد می‌شود.

وی همدان را یکی از استان‌های بالنده کشور دانست و با بیان اینکه شاخص‌های آن در کشور خوب است و البته این بدان معنا نیست که بیکاری وجود ندارد گفت: سال ۹۸ و ۹۹ به استناد دفاتر بانک‌ها بیش از یک‌هزار میلیارد وام خوداشتغالی و اشتغالزایی با سود ۴ یا ۶ درصد پرداخت کردیم.

استاندار همدان با بیان اینکه ما در استان به تاسی از فرمایش حجت‌الاسلام روحانی و تعهدی که داریم سر سوزنی کوتاهی نخواهیم کرد افزود: مدیری اگر کم‌کاری کنند، کنار گذاشته می‌شود و اگر کنار برود بازگشت او سخت خواهد بود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول