اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گردهمایی اصحاب رسانه در تالار شهر مشهد/ نقش پررنگ اصحاب رسانه در مشارکت مردم خراسان رضوی

اصحاب رسانه خراسان رضوی، امروز در جشن رضوان قلم که به همت بسیج رسانه استان در تالار شهر مشهد برگزار شد، گرد هم آمدند، مدیران برخی رسانه‌ها در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

گردهمایی اصحاب رسانه در تالار شهر مشهد/ نقش پررنگ اصحاب رسانه در مشارکت مردم خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اصحاب رسانه مشهد، امروز در تالار شهر مشهد به میزبانی سردار نظری گرد هم آمدند.

پوشش وسیع اصحاب رسانه از عوامل مشارکت مردم بود

در ابتدای این گردهمایی، مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی به پشت تریبون رفت و ضمن خیر مقدم به حاضرین، نکاتی در خصوص اهمیت نقش رسانه‌های خراسان رضوی در رویدادها و بزنگاه‌‌های حساسی مانند انتخابات بیان کرد.

عباس محمدیان خراسان رضوی را قطب رسانه‌ای کشور دانست و گفت: رسانه‌های استان جایگاه خوبی در کشور دارند به طوری که هر آنچه در کشور اتفاق می‌افتد جریان رسانه‌ای آن از استان ما شکل گرفته و این قدرت و افتخاری است که نصیب فعالان این حوزه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه خواستار تفکیک صندوق هنر و رسانه خواهیم بود تا ظلمی که به جامعه رسانه شده جزو اولویت‌های رسیدگی دولت جدید قرار گیرد، افزود: طی هماهنگی با ۱۸ استان، در نظر داریم به زودی اولین طومار را خدمت رئیس جمهور منتخب امضا و ارسال کنیم.

اصحاب رسانه حلقه اصلی ارتباط با افکار عمومی هستند

 مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: سپهر رسانه‌ای خراسان رضوی، سهم رسانه‌ها در رویدادهای مختلف بنیادین و اساسی است، گفت‌وگو میان اصحاب رسانه و اصحاب دولت و مردم به اصلاح مشکلات منجر می‌شود، اصحاب رسانه حلقه اصلی ارتباط با افکار عمومی هستند.

محسن نصرپور با بیان اینکه رسانه‌ها در هر جامعه‌ای در مقابل دولت حاکم عمل می‌کنند، یا این‌ها در اختیار دولت هستند یا متضاد و در تقابل با یکدیگرند و در مرحله سوم حالتی بینابینی داشته و اعتقاد دارند هر دو این سازوکارها ابزاری برای جامعه هستند و به صورت مکمل یاور خدمت‌رسانی به مردم هستند، ما در استان حالت سوم را با دولت داریم.

وی افزود: اقداماتی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری توسط رسانه صورت گرفت، توصیه تمام اصحاب رسانه و همکارانشان وحدت آفرینی، هم‌افزایی و حمایت از دولت مورد تایید مقام معظم رهبری و پرهیز از نقد نامنصفانه و تخریب بوده است.

نصر پور با بیان اینکه سیاست اصحاب رسانه بیان صرف مشکلات مردم نبوده و سعی شده از مسؤولان پیگیری و به مدیران اجرایی اطلاع داده شود؛ تکمیل کرد: جامعه بی‌نشاط به جامعه بی‌مسؤولیت تبدیل می‌شود، اصحاب رسانه به ساخت جامعه‌ای پر نشاط و خلاق روی آوردند و با انعکاس دستاوردهای نظام و دولت به آحاد جامعه باعث ایجاد نشاط در این جامعه و خنثی کننده توطئه‌های دشمن شدند؛ رسانه پرده از برخی فساد در دولت برداشته که این نباید تقابل با دولت تلقی شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تشریح کرد: موقعیت کشور ما در انتخابات، از وجوه جنگ احزاب در صدر اسلام بود، وجه اشتراک آن را اصحاب رسانه از همه بهتر درک کردند، جنگ اصحاب رسانه بودند و میدان افکار مردم، جنگی تمام عیار اما نابرابر، تمام رسانه‌های معاند با تمام قوا در صدد تخریب ذهنیت جامعه بودند و هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شدیم این هجمه بیشتر می‌شد.

وی با بیان اینکه مردم نگران بودند که این جنگ رسانه‌ای باعث شکست رسانه‌های انقلاب و کاهش مشارکت مردم شود؛ تاکید کرد: با دلسوزی انقلاب به‌ویژه برای اصحاب رسانه، پیشنهاد دادند در یک اتاق فکر جنگ رسانه‌ای، حملات دشمن را پیش‌بینی و خنثی کنند.

نصرپور تشریح کرد: شکر خدا با عنایت امام هشتم(ع) در جلسات مختلف با محوریت صداوسیمای خراسان رضوی، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و خبرگزاری‌‌های مختلف، مشاهده کردیم مردم خراسان رضوی با تبعیت از مقام عظمای ولایت حضور شورانگیزی ایجاد کردند و بی شک یکی از عوامل همیشه در صحنه شما اصحاب رسانه بودید.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی تصریح کرد: پوشش وسیع و مناسب سخنان مقام معظم رهبری در استان، راه اندازی تریبون‌های آزاد، تبلیغات محیطی گسترده، افتتاح خیابان هنر، پوشش رقابت انتخاباتی در شهرستان‌ها و بسیاری کارهای دیگر که فرصت عنوان نیست از کارهای اصحاب رسانه بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مناسبت حضور در انتخابات پیروز میدان را مردم دانستند؛ بنده از تمام شما بزرگواران تشکر می‌کنم که آزمون انتخابات مردم مشخص شد می‌توان با حفظ این جایگاه الگوی تعامل برای سایر اصحاب رسانه بوده و می‌توان برای شهر امام مهربانی‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کرد.

ایجاد شرکت تعاونی رسانه در خراسان رضوی

در ادامه مراسم سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان رضوی، با تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: در گذشت دو تن از اصحاب رسانه را به اصحاب رسانه تسلیت می‌گویم.

یوسف امینی با بیان اینکه در هفته گذشته هم ایام دهه کرامت و همچنین خلق رویداد انتخابات را شاهد بودیم و مردم ایران از این آزمون موفق بیرون آمدند و نشان دادند پای کار انقلاب هستند، گفت: نظام ما از ابتدای انقلاب تاکنون متکی به حضور مردم بوده و این حضور همیشه باطل کننده توطئه‌های دشمنان بوده است.

وی افزود: انتخابات بیست و هشتم خرداد هم از موارد خاص بود، این دوره بسیار بیشتر از دوره‌های پیش خاص بود؛ یکی از این خواص تشکیل اتاق جنگ رسانه‌ای بود؛ دشمن سعی کرد این حضور را کم اهمیت جلوه دهد.

امینی با بیان اینکه ایجاد تلاش دشمنان جنگ تبلیغاتی و مأیوس کردن مردم نسبت به آینده کشور بود، ادامه داد: سعی کرد تا مردم را نسبت به حضور مردم پای صندوق رأی ناامید کنند، اما مردم ایران در این انتخابات پیروز شدند، رسانه‌ها پیشگام با مردم با ایجاد حس شور و نشاط  این توطئه ها را خنثی کردند، البته آمریکا عناد خود را با محدود کردن پهنای اینترنتی و اقدامات دیگر نشان داده و مهر تاییدی بر کار رسانه‌های ما زد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلفی در خراسان رضوی وجود دارد، بسیج رسانه را داشتیم و اکنون شرکت تعاونی رسانه ایجاد شد، امسال طبق تفاهم نامه‌ای، جشنواره مطبوعات رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود و از همه دوستان دعوت می‌کنیم تا شاهد یک جشنواره پرشکوه در استان باشیم.

پس از همخوانی گروه سرود، نوبت به سخنرانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) رسید

اسلام ضمانت نقش مردم در نظام است

سردار یعقوبعلی نظری در ادامه این مراسم اظهار کرد: اسلام ضمانت نقش مردم در نظام است. آنان که خود را نماینده جمهور می‌خوانند متوجه نیستند یا هستند که همان چیزی که غرب می‌خواهد را انجام می‌دهند؟ رابطه مردم و اسلام ناگسستنی است.

 

وی افزود: انتخابات‌های بعدی در راه است، پیام بسیار خوبی این انتخابات داشت همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم از احزاب عبور کردند، احزاب برای ما تا وقتی که نظام را کمک کنند مورد قبول هستند؛ میدان انتخابات تمام شد اما میدان سازندگی تازه شروع شد، فعالیت رسانه‌ها اکنون ایجابی و تذکردهندگی است.

در پایان این گردهمایی از سیدناصر نعمتی مدیر خبرگزاری فارس خراسان رضوی و برخی دیگر از مدیران رسانه تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول