اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دریافت ۲ شکایت مکتوب از انتخابات در زنجان/ شرایط منتخبان نیک‌پی برابر باشد قرعه‌کشی تکلیف شورا را مشخص می‌کند

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در مورد تخلف در شعبه اخذ رأی موردی گزارش نشده است، گفت: در مجموع دو مورد شکایت در مورد انتخابات واصل شده است که در جلسه با هیأت نظارت مجموعا شکایات مکتوب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دریافت ۲ شکایت مکتوب  از انتخابات در زنجان/ شرایط منتخبان نیک‌پی برابر باشد قرعه‌کشی تکلیف شورا را مشخص می‌کند

رضا عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به حضور تعدادی از کاندیداهای شورای شهر زنجان در محل فرمانداری برای بیان اعتراضات خود اظهار کرد: طبق قانون، فرمانداری اقدام به ارائه آگهی کرده تا افرادی که نسبت به فرآیند برگزاری انتخابات معترض هستند بدون نیاز به تجمع اعتراضات خود را بیان کنند.

فرماندار شهرستان زنجان تصریح کرد: اعتراضات در هیأت اجرایی و هیأت نظارت در بازه زمان قانونی خود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از داوطلبان با حضور در فرمانداری مباحث مختلفی را مطرح می‌کنند، عنوان کرد: آنچه مربوط به برگزاری انتخابات است عموما به آرای داوطلبان در شعب اخذ رأی است.

عسگری با بیان اینکه انتخابات کاملا الکترونیکی بوده و رأی دستی اخذ نشده است، اضافه کرد: صبح روز انتخابات یک مقدار اختلال به لحاظ فنی در برخی شعب ایجاد شد که بلافاصله با اولویت شعبی که مشکل فنی داشتند صندوق‌های رأی دستی را به شعب ارسال کردیم.

فرماندار شهرستان زنجا با بیان اینکه صندوق‌های رأی بعد از ظهر برای تمام شعب هم آماده شد تا اگر وقفه به وجود آمد اخذ رأی دستی انجام شود، عنوان کرد: در صبح روز انتخابات تنها تعداد 9 شعبه دارای مشکل اخذ رأی معرفی شد که در جلسه مشترک هیأت نظارت و اجرایی مصوب شد به شعب دارای مشکل صندوق اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه نیازی به اخذ رأی دستی نشد و حتی یک رأی غیرالکترونیکی اخذ نشده است، تصریح کرد: خدشه‌ای در زمینه عدم قرائت رأی در شعب اخذ آرای مردم وارد نیست.

عسگری با بیان اینکه آرا به صورت الکترونیک در زنجان اخذ شده است، خاطر نشان کرد: اما حق قانونی افراد است تا اعتراض کنند و این اعتراض‌ها، در جلسه مشترک هیأت اجرایی و هیأت نظارت بررسی شود البته باید اعتراضات مستند باشد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه برخی کاندیداها به برخی ائتلاف‌ها اعتراض داشتند، بیان کرد: برخی افراد اعتراضاتی به اعلام حمایت‌ها داشتند که البته باید توجه داشت این موضوع خلاف قانون نبوده و صرفا عوامل اجرایی و نظارت نمی‌توانند اعلام حمایت و یا برائتی از کاندیداها داشته باشند و مدیران با بهره‌گیری از امکانات دولتی حق تبلیغ را ندارند در غیر این صورت همه می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

عسگری افزود: با این حال کاندیداها اگر شاهد جرم یا تخلفی بوده‌اند می‌توانند به ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی در قوه قضائیه که صالح به رسیدگی است، شکایت کنند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از اعتراضات به نوع تبلیغ کاندیداها بازمی‌گردد، اضافه کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات تذکرات داده شده و بسیار اندک بوده و جالب است که افراد معترض هم تخلفاتی داشتند.

وی با اشاره به اینکه برخی اعتراض داشتند که با وجود تبلیغ زیاد رای کمتری از ائتلاف‌های با تبلیغات پایین داشتند، گفت: ملاک در معرفی اعضای شورای شهر جدید رأی مردم است و این موضوعات تاثیری در آن ندارد.

عسگری با اشاره به اینکه در مورد تخلف در شعبه اخذ رأی موردی گزارش نشده است، بیان کرد: در مجموع دو مورد شکایت به انتخابات واصل شده است که در جلسه با هیأت نظارت مجموعه شکایات مکتوب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان زنجان در مورد تعیین تکلیف سه منتخب شورای شهر نیک پی که دارای رأی مشترک هستند، گفت: در این مورد قانون مشخص شده که اولویت با ایثارگران و افراد دارای مدرک تحصیلی بالاتر است.

عسگری ادامه داد: در صورت برابر بودن شرایط منتخبان به قید قرعه رتبه خود را در شورای شهر خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اعلام داشتن سابقه ایثارگری توسط یکی از منتخبان شورای شهر نیک‌پی موضوع پس از دریافت مستندات بررسی می‌شود، عنوان کرد: تکلیف شورای شهر نیک‌پی در همان جلسه بررسی اعتراضات مشخص می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول