اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بیشترین میزان‌ مشارکت مربوط به میرجاوه با ۹۹ درصد بود

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۲ درصد بود که رتبه چهار مشارکت کشوری را به خود اختصاص دادیم.

بیشترین میزان‌ مشارکت مربوط به میرجاوه با ۹۹ درصد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوذر کوثری امروز در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: از مشارکت بالای مردم سیستان و بلوچستان که به نوعی حماسه انجام دادند تشکر می کنیم، برخلاف مشکلاتی که هست حضور مردم برای خیلی ها غافلگیرانه بود که برای خدمت به آنان بیش از پیش متعهد می‌شویم.

وی افزود: خبرنگاران به خوبی پرداختند به مسائل انتخابات حتی قبل از اینکه ما در این حوزه ورود کنیم، افکار عمومی را به جایی بردند که شاهد مشارکت و شور و نشاط انتخاباتی را شاهد باشیم

کوثری بیان کرد: کرونا یک عاملی است که نقش منفی در عملکرد همه ما ایجاد کرده و همه برنامه‌های ما را تحت شعاع خود قرار داده است،  فعالیت های ما باید ناظر براین می بود که نقش منفی متغیر کرونا را در انتخابات خنثی می‌کردیم و در این زمینه برنامه ریزی می‌کردیم، از مراحل آغازین انتخابات و ثبت نام ها این را در محور کار قرار دادیم تا دغدغه ها را رفع کنیم که کرونا سلامتشان را به خطر بیندازد، همه ثبت نام ها را به سمت الکترونیکی شدن بردیم حدود ۳۶درصد به صورت الکترونیک انجام شد و استقبال خوبی هم شد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: بین ۵تا ۱۰درصد شعب را امسال به خاطر کرونا افزایش شعب را  داشتیم و جانمایی شعب را طوری داشتیم که مردم کمترین دغدغه را داشته باشند، همه تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی انجام شد، در روز برگزاری انتخابات نمی توانیم بگوییم که کرونا توانست نقش منفی ایفا کرده و عاملی بر عدم حضور مردم در پای صندوقهای رای بروند.

وی ادامه داد: هشتگ ها و فضا سازی رسانه ای دشمنان برای عدم شرکت مردم و تحریم انتخابات را شاهد بودیم،
تلاش کردیم تا نقش رای مردم را در رشد استان و کشور تبیین کنیم یکسری اقدامات انجام شد تا بتوانیم این تبلیغات سوء را مهار کنیم بیشتر تمرکز را بردیم برای برگزاری سلسله نشست های حضوری و مجازی با همه گروه های مرجع استان با حضور استاندار و .... در سراسر استان با کلیه معتمدین رسانه ها احزاب و تشکل ها و غیره تا موضوع انتخابات را مطرح و آنان در بین مردم تبیین کنند تا در حوزه مشارکت به مسئله برخورد نکنیم.

کوثری افزود: در استان حدود ۶۲درصد مردم مشارکت در عرصه داشتند، نسبت به دوره قبل مشارکتمان کمتر شد که ما چهارمین استان به صورت مشترک شدیم.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابات ریاست جمهوری  مشارکتمان بالغ بر ۶۲درصد بود از مجموعه آرای ماخوذه، ۶۰/۶درصد آیت‌الله رئیسی کسب کرد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان‌مشارکت مربوط به میرجاوه با ۹۹و قصرقند با ۹۱ درصد و پایین ترین زاهدان با ۴۱درصد بود، در ۳۴۸۵روستا انتخابات برگزار شد از مجموع روستاها در دو روستا افراد ثبت نام کننده فوت شدند و انصراف ها را داشتیم حدنصاب را کسب نکردند، برای اولین بار در همه روستاهای ما غیر از این ۹روستا شورا خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: در هیچ‌ شهرستان و حوزه شهری و روستایی کمبود تعرفه نداشتیم در بمپور قبل از به اتمام رسیدن تعرفه ها از ایرانشهر تامین شد، ۲میلیون ۱۰۰هزار تعرفه بود تعرفه مصرفی ما ۵۰درصد بود.

وی ادامه داد: در این دوره به ما کندی دستگاه احراز هویت را اعلام‌کردند اتفاقا این دوره تقویت شده بود، نسبت به دوره های قبل اقدام غیر معمولی رخ نداد

کوثری گفت: ۵درصد منتخبین شوراهای شهر و ۷درصد منتخبین حوزه‌شوراهای روستایی را بانوان به خود اختصاص داده اند، بیشترین مدرک منتخبین شوراهای شهر با ۵۲.۷درصد مربوط به کارشناسی است و در حوزه روستایی ۷۸درصد زیر دیپلم بوده اند، بیشترین شرکت کنندگان در انتخابات امسال در حوزه شهری ۲۵تا ۳۵ساله حدود ۳۰درصد را جوان ها به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول