اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحرکات تازه دیپلماتیک ترکیه درباره آخرین تحولات لیبی و اتحادیه اروپا

وزیر خارجه لیبی از دیدار با مقام‌های ارشد لیبی و آلمان در آستانه برگزاری نشست لیبی و رایزنی درخصوص اتحادیه اروپا و آخرین تحولات لیبی خبر داد.

تحرکات تازه دیپلماتیک ترکیه درباره آخرین تحولات لیبی  و اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه پیش ازبرگزاری دومین نشست برلین در مورد لیبی با همتای آلمانی خود و نخست وزیر لیبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در توییتی نوشت: «ما در مورد لیبی، روابط اتحادیه اروپا در زمینه مهاجرت و اتحادیه گمرکی و مسائل گردشگری با "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان گفت وگو کردیم.»

طبق بیانیه دفتر مطبوعاتی نخست وزیر لیبی، چاووش اوغلو به طور جداگانه با «عبدالحمید دبیبه» نخست وزیر لیبی نیز دیدار کرد. در این بیانیه آمده است که این دو در مورد هماهنگی مواضع سیاسی برای ارائه در نشست برلین بحث و گفت وگو کردند.

دومین کنفرانس برلین روز چهارشنبه برای بحث در مورد روند سیاسی لیبی و انتخابات 24 دسامبر با حضور کشورهای خارجی از جمله ترکیه برگزار می‌شود.

در این نشست که تحت نظارت سازمان ملل و آلمان برگزار می‌شود «محمد المنفی» رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی و دبیبه، «جان کوبیس» نماینده ویژه سازمان ملل درامور لیبی و وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست حضور خواهند داشت.

این نشست در صدد ارزیابی پیشرفت‌های حاصل شده در برقراری صلح در لیبی و تلاش‌ها برای حفظ امنیت در این کشور است.

انتظار می‌رود این رویداد بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در 24 دسامبر طبق برنامه و خروج نیروهای خارجی و مزدوران ازلیبی تاکید شود.

همچنین انتظار می‌رود شرکت کنندگان فراخوان پیروی از تحریم تسلیحاتی را که شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه لیبی وضع کرده و تصمیمات لازم را برای وحدت نیروهای امنیتی در کشور اتخاذ کنند.

سخنگوی ارتش ملی لیبی (LNA)  چندی قبل حضور ترکیه در لیبی را اشغالگری توصیف کرد و از آنکارا خواست که به فوریت همه نیروها و مزدوران خود را از این کشور خارج کند.

 سرلشکر «احمد المیسماری» گفت که حضور مزدوران خارجی در خاک لیبی دلیلی بر عدم اراده واقعی جامعه جهانی برای اخراج آنهاست. وی گفت: «ترکیه می‌بیند که حضور در اینجا [در لیبی] مشروع است، اما در واقع این اشغالگری به تمام معناست.»

دیده بان حقوق بشر سوریه اخیرا گزارش داد که دولت ترکیه 380 مزدور سوری را به لیبی اعزام کرده است. ترکیه از آوریل ۲۰۱۹ و حمله نظامیان تحت امر «خلیفه حفتر» به طرابلس و جنگ با دولت وفاق ملی، نظامیان ارتش خود و همچنین شبه‌نظامیان همسو را به لیبی اعزام کرد و این نیروها همچنان در این کشور حضور دارند.

بر اساس اسنادی افشا شده از سوی شبکه «اسکاهی نیوز عربی» ترکیه از ۱۲ هزار و ۸۳۵ مزدور اعزامی خود از سوریه به لیبی تنها، هزار و ۲۲۶ نفر را از این کشور خارج کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول