اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از تشکیل پرونده کیفری برای 309 کارمند دولت تا محاکمه 9 نفر در رابطه با تونل زره

مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری گفت: 309 نفر از کارکنان دولت در استان در سال گذشته به دلیل تضییع اموال عمومی، تصرف غیرقانونی در وجوه و سایر تخلفات مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند.

از تشکیل پرونده کیفری برای 309 کارمند دولت تا محاکمه 9 نفر در رابطه با تونل زره

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی ظهر امروز در نشست خبری اعضای شورای قضایی چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه گفت: تعداد 504 نفر از کارکنان دولت در سال 1399 به دلیل فراوانی تخلفات، نقض قوانین و کم‌کاری و سهل‌انگاری تحت تعقیب اداری قرار گرفتند، همچنین 309 نفر از کارکنان دولت نیز به دلیل تضییع اموال عمومی، تصرف غیرقانونی در وجوه و سایر تخلفات مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند.

مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته تعداد 28 برنامه بازرسی از سوی سازمان بازرسی در استان اجرا شد که منجر به تشکیل 100 پرونده تخلف، آماده شدن 4 گزارش فوق‌العاده و تنظیم 334 گزارش شده که به مبادی ذی‌ربط ارسال شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و 84 گزارش و 810 مورد شکایت در زمینه سوء جریان در دستگاه‌های اجرایی به سازمان بازرسی واصل شد که مربوط به حوزه تولید، سیاسی و قضایی، امور فرهنگی و اجتماعی و حوزه اقتصادی بوده‌اند.

7 مورد جلوگیری از تضییع اموال عمومی به ارزش 240 میلیارد ریال در استان

احمدی تصریح کرد: از جمله دستاوردهای سازمان بازرسی استان در سال گذشته 7 مورد استرداد وجوه و اموال به ارزش 790 میلیارد ریال، یک مورد جلوگیری از فرار مالیاتی به ارزش 34 میلیارد ریال، 7 مورد جلوگیری از تضییع اموال عمومی به ارزش 240 میلیارد ریال، 4 مورد جلوگیری از تصرف اراضی ملی به اندازه 2 هزار و 500هکتار، 5 مورد وصول مطالبات و انتقال وجوه به ارزش 420 میلیارد و سه فقره پیگیری برای صدور سند مالکیت اراضی عمومی و دولتی به ارزش 115 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید بازرسان سازمان بازرسی استان بیش از 50 جلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران برگزار کردند که با نظارت انجام شده موانع مرتفع و در ارزیابی‌ها سازمان بازرسی استان در کل کشور در زمینه حمایت از تولید رتبه اول را کسب کرد.

مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مقابله با فساد نیز  44 گزارش هشداری و اثربخش برای جلوگیری از وقوع تخلف و سوء جریان به مدیران دستگاه‌ها ارسال شد.

وی تاکید کرد: از جمله پرونده‌های کلانی که توسط سازمان بازرسی مورد تحقیق قرار گرفت و به نتیجه رسید پرونده شهرداری و اعضای شورای شهر یکی از شهرهای استان بود که دریافت رشوه داشتند و به 5 سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند همچنین فساد در انعقاد قرارداد تونل زره شهرستان کیار بود که 10 میلیارد بازگشت داده شد و 9 نفر به میز محاکمه کشانده شدند و فساد مالی در طرح گردشگری منظریه شهرکرد بود که 14 نفر مورد بازخواست قرار گرفتند.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول