اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تشکیل بیش از ۴۰ مرکز تخصصی داوری سازمان صمت در کرمان

معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۴۰ مرکز داوری سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است.

تشکیل بیش از ۴۰ مرکز تخصصی داوری سازمان صمت در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی تقی‌زاده ظهر امروز در حاشیه افتتاح دفاتر  تخصصی داوری سازمان صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به‌صورت همزمان با سراسر کشور دفاتر تخصصی داوری سازمان صنعت، معدن و تجارت در کرمان افتتاح شد.

‌معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کرمان با اشاره به اینکه محل استقرار دفتر مرکز داوری سازمان صمت در خانه صنعت و معدن استان قرار دارد، عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح این مرکز از تراکم پرونده‌های ارجاعی به دادگستری کمتر شود.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه در کرمان بالای ۴۰ مرکز داوری در کل استان تشکیل شده است، بیان داشت: افرادی که در زمینه صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند، در صورتی که در یکی از بندهای قرارداد خود سازمان داوری را قرار دهند، در صورت بروز اختلاف می‌توانند به سازمان داوری صمت مراجعه و مشکل خود را حل کنند.

در ادامه این نشست جلیل کاربخش راوری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: در راستای طرح تحول قضایی، ریاست قوه قضائیه دستور اجرایی و توسعه مرکز داوری را داشته‌اند و در همین راستا این مرکز امروز افتتاح شد و فعالان اقتصادی می‌توانند از این مرکز استفاده کنند.

کاربخش با اشاره به اینکه این مراکز به بهبود فضای کسب و کار می‌توانند کمک شایانی کنند، گفت: قانون‌گذار در ماده ۲۹ کسب و کار، تشکیل دادگاه‌های تجاری را توصیه کرده و استان کرمان در این زمینه پیشتاز بوده و مدیرکل دادگستری استان کرمان طی دو یکسال گذشته این دادگاه‌ها را تشکیل داده‌ است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: همه فعالان اقتصادی می‌توانند از مرکز داوری استفاده کنند و نیاز نیست حتما عضو خانه صنعت و معدن استان باشند و همه فعالان اقتصادی در صورت بروز مشکل می‌توانند به خانه صنعت و معدن مراجعه و از این خدمات استفاده کند.

وی عنوان کرد: هیأت داوری متشکل از یک نفر قاضی بازنشسته  یا باتجربه که تسلط کامل به مسائل حقوقی دارد و یک نفر از معتمدین فعال اقتصادی  مورد وثوق طرفین و یک نفر کارشناس حسابداری است.

سیدحسین معین‌زاده میرحسینی رئیس کانون داوری دادگستری استان کرمان در ادامه این جلسه اظهار داشت: در کشور از قدیم داوری در قانون پیش‌بینی شده بود و مراجعی برای این امر وجود داشت، اما جامعه ما شناخت دقیقی در زمینه داوری نداشت.

معین‌زاده میرحسینی بیان کرد: در استان کرمان از سال گذشته به همت معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمان کار تشکیل کانون داوری دادگستری استان شروع شد و در  اردیبهشت‌ماه سال جاری  این کانون به بهره‌برداری رسید و استان کرمان در این زمینه جزء استان‌های پیشتاز کشور است.

رئیس کانون داوری دادگستری استان کرمان ابراز داشت: کانون داوری دادگستری استان یک نهاد مردمی و مستقل است که با تعامل با دستگاه قضایی توانست تاسیس شود تا به فعالیت و مراکز اقتصادی کمک کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول