اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جمع‌آوری خاطرات آزادگان ابرکوهی برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی

نویسنده ابرکوهی از تألیف اولین اثر پیرامون آزادگان ابرکوه خبر داد و گفت: این خاطرات برای اولین بار در قالب یک کتاب در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

جمع‌آوری خاطرات آزادگان ابرکوهی برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی

رحیم میرعظیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، اظهار کرد: به تعبیر بزرگان، آزادگان سرافراز، سفرای انقلاب و نماد و الگوی استقامت بودند که در مقابل دشمن سرتعظیم فرود نیاورده و با وجود تمام سختی هایی که بر آنان تحمیل شد، امید خود را حفظ کرده و با سربلندی به کشور بازگشتند.

این نویسنده ابرکوهی تصریح کرد: با توجه به اینکه خاطرات آزادگان سراسر درس های ایستادگی، استقامت و ولایت پذیری را در بر دارد، ثبت و ضبط آن به منظور انتقال به آیندگان و نسل پس از جنگ، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در همین راستا برای اولین بار خاطرات ۱۹ آزاده ابرکوهی در قالب یک کتاب در اختیار همه مردم و علاقمندان قرار گرفت.

میرعظیم ادامه داد: همچنین در راستای تلاش برای جمع آوری خاطرات تمامی شهدای شهرستان ابرکوه تاکنون خاطرات ۷۰ نفر از این عزیزان جمع آوری شده است. با توجه به اینکه از برخی شهدا ده ها خاطره و از برخی تنها چند خاطره برجای مانده است، در صدد جمع آوری خاطرات بیشتری از این بزرگ مردان هستیم.

نویسنده کتاب یک هفته در جهنم، ابراز کرد: خاطرات به جا مانده از «شهید حسین آدمی» و «شهید عزیزالله نیکوبخت» برای اولین بار به ترتیب تحت عناوین «فرشته یا آدمی» و «نیک بخت» تألیف و منتشر شد.

وی که تألیف شاخص و نو دیگری نیز در زمینه خاطرات هشت مادر شهید ابرکهی دارد، ادامه داد: برای اولین بار نیز نقش یکی از دستگاه های اداری ابرکوه در دفاع مقدس و با انتشار کتاب «شهر،یار» که بیانگر فعالیت های شهرداری ابرکوه در این دوران است به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول