اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در کرمانشاه/ بی‌عدالتی در توزیع آب نداریم

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مصرف آب با توجه به شرایط و تمامی هشدارها نه تنها کم نشده، بلکه ۱۲ درصد هم نسبت به سال گذشته در این ایام افزایش یافته است.

افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در کرمانشاه/ بی‌عدالتی در توزیع آب نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به هفته صرفه‌جویی از اول تیرماه به مدت یک‌هفته، اظهار داشت: امسال کشور و استان با خشکسالی که در طول ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: کرمانشاه بیشترین کاهش بارندگی را در سطح کشور داشته که آثار این کاهش و خشکسالی این روزها در منابع تامین آب شرب استان چه شهر و چه روستا به‌خوبی دیده می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عمده تامین آب این استان را از طریق چشمه و چاه‌ها دانست و گفت: متأسفانه چشمه‌ها در استان با کاهش ۷۰ درصدی آبدهی و چاه‌‌ها نیز با کاهش سه لیتر در ثانیه به ازای هر چاه مواجه شده است.

مشکل کمبود آب کرمانشاه بزودی حل می‌شود

وی در خصوص کمبود آب در شهر کرمانشاه، گفت: تامین آب بلند مدت و پایدار کرمانشاه از سد گاوشان است که قرار بوده این پروژه در سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد که نرسیده؛ بیشتر مشکل آب شرب شهرستان از اینجا منشأ می‌گیرد که با پیگیری‌های صورت گرفته و قول شرکت آب منطقه‌ای در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن آن تا پایان تیرماه، بخش عمده از مشکل کمبود و کم فشاری آب شهر حل خواهد شد.

کاکاوند کمبود مخزن و فرسودگی شبکه و تاسیسات را در قالب دیگر مشکلات آب شرب کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در تقسیم و توزیع آب در محلات مختلف شهر بحث بی‌عدالتی مطرح نیست، علت به حجم مخازن برمی‌گردد که در حال حاضر نصف شده در برخی از محلات به لحاظ بحث مدیریت مصرف و جلوگیری از ورود هوا به مخازن، وقتی مخازن نزدیک سطح کف‌شو می‌شوند، آن‌ها را می‌بندیم.

وی در ادامه با تأکید بر مبحث مهم صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: فعلا برنامه‌ای از پیش تعیین شده‌ای برای قطعی آب در روز نداریم، ولی مصرف آن با توجه به شرایط و تمامی هشدارها نه تنها کم نشده، بلکه ۱۲ درصد هم نسبت به سال گذشته در این ایام افزایش یافته است.

کاکاوند با بیان اینکه تمام ظرفیت آب کرمانشاه را وارد مدار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هفت حلقه چاه در تیرماه وارد مدار می‌شود، ۱۷ حلقه چاه هم وارد مدار شده که علاوه بر آن تعدادی چاه شهرداری و دیگر ادارات هم به زودی وارد مدار می‌شوند و در تلاشیم که عمده مشکلات تا پایان تیرماه برطرف شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول