اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله در رودخانه «انجیراب» گرگان تصویر ارسالی یک از شهروندان شهر گرگان به تحریریه خبرگزاری فارس حاکی از آن است که کامیون حمل خاک و نخاله در شهر گرگان، نخاله‌های حاصل از اجرای یک پروژه در بستر و حریم رودخانه «انجیراب» گرگان تخلیه می‌کند.
۱۴۰۰-۴-۲ ۱۷:۲۳ http://fna.ir/2e663
0
۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تصویر ارسالی یک از شهروندان شهر گرگان به تحریریه خبرگزاری فارس حاکی از آن است که کامیون حمل خاک و نخاله در شهر گرگان، نخاله‌های حاصل از اجرای یک پروژه در شهر را به‌جای تخلیه در محل مجاز و تعیین شده در بستر و حریم رودخانه «انجیراب» گرگان تخلیه می‌کند.
این موضوع نه تنها باعث بروز خسارت به زمین‌های کشاورزی آن منطقه می‌شود بلکه می‌تواند خطرهای جبران‌ناپذیری را در زمان بارش‌های شدید به‌خصوص در بروز سیلاب ایجاد کند.
در سال ۱۳۹۸ بارش‌های بسیار شدید و بروز سیلاب و در پی آن آبگرفتگی شدید شهرهایی مثل آق‌قلا و گمیشان را فراموش نکرده‌ایم که یکی از علل عمده به‌وجود آمدن این سیلاب و نفوذ آن به داخل شهرها، عدم لایروبی رودخانه‌های منطقه اعلام شد.
حسین دهقان معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان در آبان ۱۳۹۸ در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد که لایروبی رودخانه‌ها هزینه‌ زیادی دارد و برای اینکه کار ادامه پیدا کند نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری در این زمینه هستیم.
سید محسن حسینی مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان نیز در 23 مرداد ماه سال گذشته در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: لایروبی رودخانه های گلستان به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی تاکید کرد: گلستان ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر رودخانه داشته و هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن نیازمند لایروبی است.

وی افزود: این میزان لایروبی هر سه سال یکبار (سالی ۶۰۰ کیلومتر) باید انجام شود ولی در ۱۰ سال گذشته به دلیل مشکلات اعتباری به طور میانگین سالانه ۱۸۰ کیلومتر لایروبی شده است.
اقدامات سهل‌انگارانه و عدم نظارت‌های لازم در انجام برخی پروژه‌ها به همین سادگی هزینه‌های گزافی را بر دولت‌ها و بیت‌المال وارد می‌کند و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های نظارتی و اجرایی با جدیت در چنین مواردی ورود کرده و برخوردهای قاطعی را انجام دهند.
خبرگزاری فارس ضمن پیگیری این موضوع گزارش شده از سوی مخاطبان، آماده انتشار پاسخگویی و برخوردهای لازم مسوولان امر است.

 

انتهای پیام/۲۳۰۷/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول