اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

70درصد از پرونده‌های مسن در چهارمحال و بختیاری مختومه شد/ احیای 29کارخانه و بازگشت 443هکتار اراضی ملی به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: 11 هزار و 203 پرونده قطور و مسن در دادگاه‌های استان بود که 7 هزار و 770 فقره از این تعداد در سال 99 مختومه شد.

70درصد از پرونده‌های مسن در چهارمحال و بختیاری مختومه شد/ احیای 29کارخانه و بازگشت 443هکتار اراضی ملی به بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمدرضا بهرامی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قوه قضاییه در مسیر تحول است و این تحول متوقف نخواهد شد، گفت: این تحول وابسته به شخص نیست و ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: قوه قضاییه نشان داد که می‌تواند محور تحول باشد و امید به حاکمیت را در دل مردم زنده کند، قوه قضاییه با ورود به حوزه اقتصادی 2 هزار کارخانه را احیا کرد که این اقدامی بی‌سابقه است.

اطاله دادرسی و دقت در رسیدگی، دو دغدغه دستگاه قضا

وی اجرای قانون و رضایت‌مندی مردم را خط قرمز قوه قضاییه دانست و افزود: ما منکر نواقص موجود نیستیم اما با تمام توان در حال رفع این نواقص هستیم.

بهرامی اطاله دادرسی و دقت در رسیدگی را دو دغدغه مهم دستگاه قضا عنوان کرد و اظهار داشت: جمع این دو، کاری دشوار است و سرعت بخشیدن به رسیدگی ممکن است از کیفیت آن بکاهد اما ما با افزایش تجهیزات و نیروی انسانی سعی داریم این مهم را تحقق ببخشیم.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: اطاله دادرسی به دلیل آمار بالای پرونده‌های ورودی و یک مسئله زیربنایی است لذا تا ساختار حل و فصل نشود اطاله دادرسی هم به طور کامل حل نخواهد شد.

وی سنددار نبودن اراضی و همچنین بیکاری و مشکلات اقتصادی که منجر به انجام بزه می‌شود را از مهمترین علل تعدد پرونده در استان برشمرد و گفت: اگر شرایط اقتصادی خوب باشد کسی وسوسه نمی‌شود کلاهبرداری و یا به اموال دیگران دست‌درازی کند.

به ازای هر 5 ازدواج یک طلاق در چهارمحال و بختیاری ثبت می‌شود

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در چهارمحال و بختیاری به ازای 4.8 یا 5 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود که مهمترین علل آن مسائل قومیتی و مشکلات اقتصادی است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قوه قضاییه با معلول مواجه و صرفا رسیدگی‌کننده است، توضیح داد: پرونده‌های وارده دسترنج سایر بخش‌هاست و ما وارث نابسامانی  ایجاد شده در دستگاه‌های دیگر هستیم و علت‌ها دست ما نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: همکاران ما در چهارمحال و بختیاری در 17 حوزه قضایی شامل 10 شهرستان و 7 دادگستری بخش خدمات‌رسانی می‌کنند.

133 پست قضایی و 812 پست اداری در استان بلاتصدی است

بهرامی ادامه داد: ما در استان 326 پست مصوب قضایی داریم در حالیکه 193 قاضی مشغول قضاوت هستند و 133 پست بلاتصدی است در بخش اداری نیز یک هزار و 547 پست مصوب داریم که 52.5 درصد آن بلاتصدی است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از فعالیت 179 شعبه فعال در استان خبر داد و گفت: 115 نفر از همکاران ما علاوه بر کار قضایی در کمیسیون‌های متعدد هم فعالیت می‌کنند.

308 هزار و 843 فقره پرونده در سال 99 مختومه شده است

وی اظهار داشت: 308 هزار و 843 فقره پرونده در سال 99 مختومه شده است که به صورت میانگین سهم هر قاضی یک هزار و 600 پرونده بوده که این رقم با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.

بهرامی خاطرنشان کرد: 11 هزار و 203 پرونده قطور و مسن در دادگاه‌های استان بود که با تلاش همکاران قضایی 7 هزار و 770 فقره از این تعداد در سال 99 مختومه شد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بیشترین تعداد پرونده‌های استان را در حوزه کیفری مربوط به سرقت، توهین به اشخاص، ضرب و جرح، تصادف، فحش و افترا، کلاهبرداری و مزاحمت ملکی دانست.

رسیدگی به 1155 فقره پرونده در حوزه تغییرکاربری غیرمجاز و تصرف اراضی ملی در استان/ 443 هکتار اراضی ملی به بیت‌المال بازگشت

وی با اشاره به ورود دستگاه قضا به حوزه حمایت از تولید گفت: 29 کارخانه در استان مجدد راه‌اندازی و از تعطیلی آن جلوگیری شد.

بهرامی از تشکیل یک هزار و 39 پرونده در خصوص تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان خبر داد و افزود: 371 متهم در این رابطه دستگیر شدند و 443 هکتار اراضی به بیت‌المال بازگشت؛ همچنین 116 فقره پرونده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز با 39 متهم تشکیل و 146.7 هکتار زمین به بیت‌المال برگشت داده شد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه علی‌رغم شرایط کرونایی به دلیل حجم زیاد کار نتوانستیم قانون یک سوم حضور کارکنان را اجرا کنیم، گفت: در این مدت با غیرحضوری کردن برخی رسیدگی‌ها سعی کردیم کار ارباب رجوع را تسهیل کنیم.

وی در پایان برگزاری دادگاه آنلاین برای زندانیان را از اقدامات جدید دستگاه قضا دانست و افزود: این کار با هدف حفظ شأن و کرامت زندانیان انجام می‌شود.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول