اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

روز انتخابات برخی کاندیداهای شوراها به‌خاطر تخلف تحت نظر قرار گرفتند/ تعقیب 70 نفر به دلیل تخلفات انتخاباتی

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: در روز برگزاری انتخابات شوراها، حدود ۷۰ نفر شامل ۳۲ نفر در مرکز استان قزوین و الباقی در شهرهای استان به‌دلیل تخلف از قانون تحت تعقیب بودند و برای نخستین بار برخی کاندیداها تا پایان برگزاری انتخابات تحت نظر قرار گرفتند.

روز انتخابات برخی کاندیداهای شوراها به‌خاطر تخلف تحت نظر قرار گرفتند/ تعقیب 70 نفر به دلیل تخلفات انتخاباتی

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: در روز برگزاری انتخابات شوراها، حدود ۷۰ نفر شامل ۳۲ نفر در مرکز استان قزوین و الباقی در شهرهای استان به‌دلیل تخلف از قانون تحت تعقیب بودند و برای نخستین بار برخی کاندیداها تا پایان برگزاری انتخابات تحت نظر قرار گرفتند.

وی افزود: اگر تخلف در سرنوشت انتخابات شوراها اثرگذار باشد، قطعاً به‌صورت قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: قوهٔ قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم است و در طول چند سال اخیر به‌ویژه پس از انتصاب آیت‌الله رئیسی، به‌صورت فعال در حوزهٔ رسیدگی به حقوق عامه و بیت‌المال ورود کرده است، به‌عنوان مثال با ورود دادگستری استان به موضوع آزادراه قزوین، ۲۴۰ میلیارد تومان به خزانهٔ دولت و بیت‌المال برگردانده شد.

قدرتی با بیان این‌که دادگستری استان قزوین رتبهٔ نخست صیانت از منابع آب در کشور را از آن خود کرده است، تصریح کرد: رسیدگی و ساماندهی به سایت پسماند محمدآباد، تخریب بیش از ۶۰۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۹۹ در اراضی استان، انسداد و پلمپ بیش از 1 هزار حلقه چاه غیرمجاز، صیانت از منابع آب زیرزمینی و بسیاری موارد دیگر از جمله فعالیت‌های دادگستری استان قزوین بوده است، هم‌چنین برگرداندن ۳ هزار هکتار در یک پرونده در اجرای مادهٔ ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری از تلاش‌های دادگستری در زمینهٔ حفظ حقوق بیت‌المال است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۲۱ هزار پرونده در دادگستری و شورای حل اختلاف استان قزوین تشکیل شده و این تعداد پرونده از سوی ۱۹۰ قاضی مورد رسیدگی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: حدود 1 هزار و ۴۰۰ پرونده مورد اعتراض در اجرای ماده ۴۷۷ قرار گرفته که پس از بررسی از سوی دادگستری استان، تنها حدود ۵۰ پرونده خلاف شرع بین تشخیص داده شد که البته بخشی از این تعداد نیز مورد تأیید مرکز قرار نگرفته است و این بیانگر این است که آراء صادرهٔ همکاران قضائی استان از اتقان لازم برخوردار و منطبق با قانون و شرع صادر شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: ۲ هزار عنوان مجرمانه داریم که ۲۶ عنوان مجرمانه، حدود ۷۰ درصد از پرونده‌های کیفری دادگستری را تشکیل می‌دهند و شعب قضائی استان بر اساس تخصص قضات و کارکنان دستگاه قضائی چینش شده است که این اقدام از عوامل مهم اتقان آرا است.

وی در پایان تأکید کرد: عملکرد دادگستری استان قزوین قابل قبول است، اما هنوز تا نقطهٔ مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم به نقطهٔ مطلوب برسیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول