اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت کارکنان دولت و اقشار/ رتبه پنجم لرستان در نسخه‌نویسی الکترونیکی

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: در راستای متوقف شدن دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت نیز از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه همگانی، از ابتدای خرداد در صندوق بیمه روستائیان و عشایر و از ابتدای تیرماه صندوق کارکنان دولت و اقشار این طرح آغاز شده است.

حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت کارکنان دولت و اقشار/ رتبه پنجم لرستان در نسخه‌نویسی الکترونیکی

شاهدخت فتحی‌بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به پوشش سراسری بیمه سلامت در لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و هفتاد هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۰ درصد جامعه هدف را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای متوقف شدن دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت نیز از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه همگانی، از ابتدای خرداد در صندوق بیمه روستائیان و عشایر و از ابتدای تیرماه صندوق کارکنان دولت و اقشار این طرح آغاز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه ۷۵۳۰ نفر در صندوق ایرانیان این بیمه تحت پوشش هستند، تعداد بیمه شدگان سایر اقشار و کارکنان دولت را به ترتیب ۷۰ هزار و ۸۰۰ نفر و ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد.

فتحی‌بیرانوند اظهار داشت: بیمه‌شدگان بدون نیاز به دفترچه جهت انجام ویزیت و دریافت خدمات صرفا با ارائه کد ملی و یا شناسنامه و یا صفحه اول دفترچه که حاوی اطلاعات بیمه شده است، می‌توانند از خدمات تشخیصی درمانی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به رتبه پنجم لرستان در خصوص نسخه‌نویسی الکترونیکی، بیان داشت: در بخش خصوصی نسخه‌نویسی به صورت صد درصدی اجرایی شده، ضمن اینکه در بخش دولتی این میزان ۵۰ درصد تحقق شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌هایی با نسخه‌پیچی الکترونیکی به روز است، در غیر این‌صورت معوقاتی وجود دارد.

فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه تمام داروهای بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت و ۱۰ درصد را بیمه‌شده پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش هیچ‌گونه بیمه‌ای نیستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد صاحب دفترچه بیمه سلامت شده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول