اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش تدابیر امنیتی در کنست به‌دلیل نگرانی از تکرار حمله به کنگره آمریکا

نگرانی مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی از تکرار حادثه حمله به کنگره آمریکا این‌بار در فلسطین اشغالی، آنها را به اختصاص دادن بودجه هنگفت برای تقویت تدابیر امنیتی در پارلمان این رژیم واداشت.

افزایش تدابیر امنیتی در کنست به‌دلیل نگرانی از تکرار حمله به کنگره آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه از افزایش تدابیر امنیتی در پارلمان این رژیم (کنست) خبر دادند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نیروهای امنیتی کنست به دلیل نگرانی‌ها از تکرار حادثه حمله به کنگره آمریکا این‌بار در فلسطین اشغالی، به استفاده از تجهیزات ضد شورش روی آوردند.

مقام‌های ارشد یگان حفاظت کنست در فاصله کوتاهی از وقوع حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور در ششم ژانویه، جلسات متعددی را درباره احتمال تکرار شدن آن در کنست برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، با اینکه هنوز نشانه‌ای از سازماندهی حمله معترضان صهیونیست به کنست در قدس اشغالی دیده نشده اما یگان حفاظت این ساختمان تجهیزات ضد شورش به‌ارزش سیصد هزار شِکِل (نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار) برای مأموران امنیتی کنست خریداری کرده است.

به نوشته هاآرتص، این تجهیزات شامل اسلحه‌های گلوله پلاستیکی، نارنجک‌های صوتی و گازهای اشک‌آور می‌شود. یگان حفاظت کنست همچنین برای مأموران خود جلسه‌های تمرینی و آموزشی با یگان ویژه ضد تروریسم پلیس رژیم صهیونیستی برگزار کرده است.

بر اساس اطلاعات افشاشده از جلسات مقام‌های ارشد حفاظت کنست، آنها سناریویی هستند که در آن معترضان صهیونیست با عبور از سد نیروی پلیس، به محوطه امنیتی اطراف مجموعه پارلمان این رژیم رخنه کنند و وارد حوزه استحفاظی مأموران امنیتی کنست شوند.

طبق قوانین کنست، نیروهای پلیس اسرائیل اجازه ورود به محوطه مجاور ساختمان اصلی و حوزه استحفاظی مأموران یگان حفاظت کنست را ندارند، به همین دلیل بود که در جلسات اخیر تصمیم گرفته شد تا تدابیر امنیتی افزایش یابد تا مأموران یگان حفاظت بتوانند با معترضان مقابله کنند.

پیش از این، نتایج یک نظرسنجی نشان داده بود ۵۶ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند این احتمال وجود دارد که حادثه‌ای مشابه حمله روز چهارشنبه به کنگره آمریکا، در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نیز رخ دهد. (جزئیات بیشتر)

ششم ژانویه (۱۷ دی ۱۳۹۹) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول