اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحویل ۳۱ سری جهیزیه به نیازمندان توسط خیریه معراج النور در استان مرکزی

با همیاری خیرین و داوطلبین مرکز نیکوکاری معراج النور ۳۱ سری جهیزیه به مددجویان این مرکز در مراسمی با حضور مسوولین کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل داده شد.

تحویل ۳۱ سری جهیزیه به نیازمندان توسط خیریه معراج النور در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز در مراسمی با حضور مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره) با همیاری خیرین و تلاش مسوولان و داوطلبین مرکز نیکوکاری معراج النور  ۳۱ سری جهیزیه شامل ۵ وسیله اصلی با مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان خریداری و به مددجویان این مرکز تحویل داده شد.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی در این مراسم گفت: مرکز نیکوکاری معراج‌النور از بین ۲۵۰ مرکز خیریه استان جزء معدود مراکزی است که بدون حاشیه و به بهترین نحو ممکن فعالیت دارد.

عدالت بهرامی ادامه داد: این مرکز بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و در سکوت کار انجام می‌دهد و همین نیت خالصانه موفقیت این مرکز در کمک به نیازمندان را محقق ساخته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز که شامل طبخ غذا در آشپزخانه و فروش به نفع نیازمندان، شناسایی افراد و خانواده‌های نیازمندان، تهیه جهیزیه و... است، گفت: امروز با همت خیرین و تلاش مسئولین این مرکز ۳۱ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اصلی با مبلغ حدود ۶۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری و به گروه هدف اعطا می‌شود که اقدام بسیار ارزشمند و بزرگی است.

 

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با تأکید بر این نکته که قطعا با تلاش مسئولین مرکز کالاها با تخفیف قابل توجه تهیه شده است، بیان کرد: نتیجه تلاش همه یاری‌کنندگان خیریه معراج‌النور موفقیت این مجموعه در کمک به ایتام و گسترده شدن فعالیت‌ها در زمان کوتاه یک ساله عمر این خیریه است.

راه‌اندازی دو کارگاه اشتغالزایی

عباس خان احمدی رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری معراج النور در مراسم اهدای ۳۱سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت گفت: این مرکز با هدف حمایت از خانواده‌های آبرومند و گرفتار با مشکلات مالی، زنان سرپرست خانوار و فرزندان ایتام و بدسرپرست‌‌ از خردادماه سال گذشته فعالیت خود را با مشارکت ۱۰ عضو آغاز کرد.

وی تصریح کرد: اعضای مرکز از بدو تأسیس سه رسالت، حمایت معیشتی، ایجاد فرصت شغلی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای خانواده‌های تحت حمایت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و تا به امروز اقدامات مثمر ثمری را در سایه مشارکت صددرصدی اعضا و حمایت خیرین برای جامعه هدف انجام داده است.‌

 

خان احمدی به مجموعه اقدامات مرکز در این یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: توزیع بیش از ۱۲ مرحله بسته معیشتی به ارزش ۳۱۰ میلیون تومان، برگزاری مراسم شب یلدا و توزیع اقلام یلدایی، ساخت و تعمیر سه واحد ساختمانی برای سه خانواده تحت حمایت به ارزش جمعاً ۱۴۰ میلیون تومان، ارائه چهار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی به چهار خانواده، ارائه دو فقره کمک بلاعوض به دو خانواده، تأمین و اهدای ۳۱ سری جهیزیه برای ۳۱ زوج تحت حمایت به ارزش جمعاً ۷۰۰ میلیون تومان، مقدمات تجهیز و راه‌اندازی کارگاه خیاطی و ایجاد ۲۰ فرصت شغلی و همچنین تجهیز و راه‌اندازی کارگاه میوه خشک‌کنی و ایجاد زمینه شغلی برای ۸ نفر از خانواده‌های تحت حمایت و... بخشی از خدمات ارائه شده به جامعه هدف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه تأمین و توزیع بسته معیشتی بخشی از خدمات این مرکز است، اما باور و نیت قلبی اعضا بر این است که بهترین خدمت به جامعه هدف، ایجاد فضا و بستر شغلی برای آنان است، بر اساس این باور، اعضا با برگزاری جلسات متعدد و شناسایی و بررسی بازار کار به این تعامل رسیدند که در گام اول ایجاد اشتغال، دو کارگاه میوه خشک‌کنی و خیاطی را با مشارکت و حمایت خیرین راه‌اندازی کنند تا به‌واسطه آن بتوانند زمینه اشتغال حداقل ۲۵ نیروی کاری را فراهم کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول