اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ارائه دو میلیارد خدمات آموزشی به مددجویان کمیته امداد در یزد

معاون فرهنگی کمیته امداد یزد گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آگاه‌سازی و آموزش مددجویان کمیته امداد دراین استان هزینه شده است.

ارائه دو میلیارد خدمات آموزشی به مددجویان کمیته امداد در یزد

 حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگی کمک و احساس مسئولین در قبال دیگر افراد جامعه، اظهار کرد: کمک به تحصیل مددجویان، تقویت بنیه دینی، ارتقای سبک زندگی و مصون سازی جامعه مهمترین رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمت به مددجویان تحت پوشش است.

وی افزود: در سال گذشته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آگاه‌سازی و آموزش، کمک‌هزینه تحصیلی، ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان، دانشجویان، برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی و شهریه دانشجویی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد هزینه شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد یزد با اشاره به این‌که خدمات فرهنگی به مددجویان طبق نیازسنجی و ظرفیت سنجی فرهنگی، شناسایی و سطح‌بندی مخاطبان و تعیین نوع خدمت ارائه می‌شود، گفت: سال گذشته ۷۴۱۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات آگاه‌سازی و آموزش و خدمات فرهنگی در کانون‌های فرهنگی بهره‌مند شدند، این در حالی است که ۶۳۹۲ نفر از آنان زن و ۱۰۱۷ نفر مرد بودند.

حجت الاسلام اسلامی‌منش تصریح کرد: در این مدت ۳۵۳۳ مددجوی تحت حمایت شامل زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران مستعد ازدواج، کودکان ۴ تا ۷ سال، دانش آموزان و دانشجویان، مستعدان اشتغال و خودکفائی، زوج‌های جوان و سالمندان از آموزش‌های قرآنی در زمینه‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قصص قرآنی (کودکان)، تفسیر، حفظ، محافل نور، درک و فهم و تدبر در قرآن به‌صورت حضوری و غیرحضوری (مجازی) بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۵۴۲ مددجوی تحت حمایت در جشنواره قرآنی باران وحی در موضوعات قرائت، ترتیل، مداحی، اذان، معارفی، نقاشی، قصه‌گویی، صنایع‌دستی، دکلمه خوانی و حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

اسلامی منش ادامه داد: همچنین ۲۳۴۶ مددجوی تحت حمایت در سال ۹۹ از برنامه‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزند پروی و پیشگیری از اعتیاد بهره‌مند شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۴۷ مددجوی بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال تحت حمایت به نهضت سوادآموزی معرفی شدند، ۷۸ نفر از این سوادآموزان زن و ۶۹ نفر مرد بودند.

انتهای پیام /ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول