اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دستگاه قضائی در نظام اسلامی وظایف سنگینی بر عهده دارد

امام جمعه سنندج گفت: دین مبین اسلام دین رافت، مهربانی و عطوفت است و دستگاه قضائی در نظام اسلامی وظایف سنگینی بر عهده دارد که از مهمترین این وظایف ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

دستگاه قضائی در نظام اسلامی وظایف سنگینی بر عهده دارد

به گزارش  خبرگزاری فارس از سنندج، به مناسبت هفته قوه قضائیه رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان کردستان به همراه اعضای شورای قضایی با امام جمعه مرکز استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار ماموستا فایق رستمی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: مردم استان کردستان بار دیگر با حضور پررنگ خوددر انتخابات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را مایوس و سرافکنده کردند.

ماموستا رستمی افزود: دین مبین اسلام دین رافت، مهربانی و عطوفت است و دستگاه قضائی در نظام اسلامی وظایف سنگینی بر عهده دارد که از مهمترین این وظایف ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی چهار رکن مشورت، مساوات، عدالت و عمران و آبادانی را اساس کار قوه قضائیه دانست و افزود: تامین امنیت و آسایش جامعه در گرو قوه قضائیه است و این همه یک رسالت بسیار سنگین است و می‌توان گفت که احقاق حق در جامعه سبب تامین امنیت جامعه می‌شود.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: مسئله قضاوت در دین اسلام به حدی اهمیت دارد که پیامبر اسلام محمدمصطفی(ص) خود این منصب را در جامعه اسلامی بر عهده داشتند و حضرت علی (ع) نیز نمونه بارز یک قاضی اسلامی است.

وی خاطرنشان ساخت: در قضاوت حضرت علی(ع) توصیه شده به این مورد که با نهایت دقت و شنیدن حرف طرفین پرونده اقدام به صدور حکم شود تا کوچکترین حقی از کسی ضایع نشود.

ماموستا رستمی در ادامه به اهمیت ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه توسط شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم  به نقش صلح و سازش و میانجیگری تاکید زیادی نموده و این مهم در رسالت شوراهای حل اختلاف دیده می‌شود و این نهاد باعث شده تا بار سنگین ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاهش یابد.

وی افزود: امیدواریم قضات شاغل در شوراهای حل اختلاف انسانهای عالم، دانا و فقیه باشند تا احکامشان صحیح باشد و بتوانند در ایجاد صلح و سازش در جامعه موثر باشند.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان به ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضایی استان کردستان در سال 1399 پرداخت و نقش روحانیت در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را بی‌بدیل توصیف کرد.

انتهای پیام/23230/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول