اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مذاکرات استراتژیک روسیه و آمریکا، شاید ماه آینده آغاز شود

«آندری کِلین» سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکا خبر داد، مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره «ثبات استراتژیک» احتمالا ماه آینده برگزار می‌شود.

مذاکرات استراتژیک روسیه و آمریکا، شاید ماه آینده آغاز شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر مسکو در لندن در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» از احتمال آغاز مذاکرات روسیه و آمریکا با موضوع ثبات استراتژیک طی ماه آینده میلادی خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه با سی ان ان درباره نتایج دیدار بیست و ششم خردادماه «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» در ژنو اظهاراتی مطرح کرد.

«آندری کِلین» سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه روز سه شنبه (دیروز) با شبکه سی‌ان‌ان خبر داد، مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره «ثبات استراتژیک» احتمالا ماه آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: «ما باید با ایالات متحده تعامل مجدد داشته باشیم و احتمالا ماه آینده این کار را شروع خواهیم کرد. من به مذاکرات درباره ثبات استراتژیک امیدوارم. این مذاکرات درباره تمدید معاهده استارت خواهد بود و امیدوارم که همه عناصر ضروری برای این کار را شامل بشود».

به گفته کِلین، پایین آوردن سطح کنونی تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا به برگزاری دیدارها و نشست‌های بیشتر بین دو کشور نیاز دارد تا دو کشور به تنش زدایی برسند.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری بعد از دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی خود در ژنو سوئیس، از توافق با او درباره بازگشت سفرای دو کشور به پست‌های خود خبر داد.

پوتین در خصوص مسائلی که در این نشست به آنها پرداخت نیز گفت: موضوعات این گفت‌وگو به احتمال بسیار برای همه شناخته شده است، ثبات استراتژیک، امنیت سایبری، درگیری‌های منطقه‌ای، روابط تجاری و ما همچنین درباره همکاری در قطب شمال صحبت کردیم. ایالات متحده و روسیه مسئولیت ویژه‌ای برای ثبات استراتژیک به عنوان قدرت‌های هسته‌ای دارند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول