اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۹۵ درصد عامل آتش‌سوزی مراتع انسانی است

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۹۵ درصد عامل آتش‌سوزی مراتع انسانی است.

۹۵ درصد عامل آتش‌سوزی مراتع انسانی است

اسفندیار خزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آتش‌سوزی‌های مراتع در فصل تابستان اظهار کرد: در این فصل وقوع آتش‌سوزی سابقه دارد و هر سال با این مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها منشا انسانی دارد دامه داد: در مواردی گزارش می‌شود که افراد خود مراتع را آتش می‌زنند که همین اتفاق مشکلاتی را در بردارد و موجب آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

 مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه تاکنون مرتعی که دچار آتش‌سوزی فراگیر شده باشد، نداریم گفت: در حال حاضر آتش‌سوزی مراتع جزیی بوده اما همین موضوع هم با ارتقای فرهنگ عمومی صیانت از محیط زیست نباید رخ دهد.

وی در خصوص آتش زدن باقی‌مانده مراتع جو و گندم گفت: آتش زدن پسماند زراعت با کشاورز است و جهاد کشاورزی نیز در این زمینه برنامه‌هایی دارد چون امسال خشکسالی است.

خزایی عنوان کرد: اکیپ‌های اطفاء حریق در آماده‌باش هستند تا در صورت هر نوع گزارش مردمی مبنی بر آتش سوزی اراضی اقدامات لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول