اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش ۱۰ درصدی مشارکت مردم در شمیرانات/ مشارکت ۷۰۰۰ نفر در انتخابات شمال تهران

فرماندار شمیرانات گفت: نسبت به دوره گذشته انتخابات، شاهد افزایش ۱۰ درصدی مشارکت مردم بودیم و در مجموع ۷۰۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت داشتند.

افزایش ۱۰ درصدی مشارکت مردم در شمیرانات/ مشارکت ۷۰۰۰ نفر در انتخابات شمال تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات اظهار کرد: در انتخابات روز ۲۸ خرداد ماه که برای اولین بار یک انتخابات به شکل گسترده و ارزشمند در چهار نوع مشخص ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا انجام شد یک تجربه جدید بود و علارغم همه نگرانی‌هایی که در حوزه‌های متعدد و گوناگون بود، شاهد یک شورآفرینی بسیار گسترده از سوی مردم بودیم.

وی بیان کرد: تنوع نامزدهای ریاست جمهوری و سلایق سیاسی بستر را برای یک مشارکت خوب فراهم کرد و از طرف دیگر هم مردم به دعوت رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و پای صندوق‌های رای آمدند.

فرماندار شمیرانات افزود: ما در مجموعه شهرستان شمیرانات ۲۹۰ حوزه اخذ رای داشتیم که ۴۴ شعبه آن در لواسانات و ۳۶ شعبه در رودبارقصران و ۲۱۰ شعبه هم در منطقه تجریش بود و در همه حوزه‌ها از ابتدا تا انتها شاهد حضور مردم عزیز و فهیم بودیم.

ساداتی بیان کرد: نسبت به دوره گذشته انتخابات شاهد افزایش ۱۰ درصدی مشارکت مردم بودیم و مجموع عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی و امنیتی که برای برگزاری انتخابات ما را یاری کردند چیزی در حدود ۷۰۰۰ نفر بودند.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه هم در راهبری موضوعی تاثیرگذار بودند و از حضور هر دو بزرگوار در جلسات شورای تامین و در جلسات مشترک با هیات های نظارت بازرسی و اجرایی داشتیم از توصیه‌های این عزیزان استفاده کردیم و همینطور نقش آفرینی اعضای شورای تامین در بستر سازی این انتخابات شایسته تقدیر بود.

ساداتی ادامه داد: در مرحله انجام انتخابات در ۲۹۰ حوزه اخذ رای ما آرامش، امنیت، آسایش، اقتدار و رعایت کامل تمام پروتکل‌های حوزه کرونا اتخاذ شد و هیچ مشکل خاصی هم در امر برگزاری انتخابات و مراحل بعد از انتخابات نداشتیم و از جمله شهرستان‌هایی بودیم که بلافاصله تجمیع آرا انجام شد.

وی گفت: علاوه بر شورای اسلامی شهر تهران، ما در سه شهر دیگرمان هم شورای اسلامی تشکیل شد و بخشداران و حوزه‌های فرعی اجرایی و نظارتی و بازرسی ما هم تاثیرگزار بودند و امیدواریم که ان‌شاءالله با آغاز به کار شوراهای اسلامی شهرها شاهد نشاط و گسترش مبلمان شهری در همه عرصه‌ها باشیم و صمیمانه هم از مردم عزیز و شایسته شهرستان شمیرانات سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه بعد از هر انتخاباتی قانونگذار حق شکایت را برای همه افراد شرکت کننده باز گذاشته است، افزود: ما نتیجه انتخابات را اعلام کردیم و این نتایج برای ما جنبه رسمی و قانونی دارد برابر قانون یک مهلت رسیدگی به شکایت‌ها را داریم که اعمال می‌شود و کلیه شکایت‌ها با حضور هیات‌های نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تشخیص داده شد که نیازمند این است که بازشماری در صندوق های آرا انجام شود با حظور این عزیزان انجام خواهد شد و این یک امر طبیعی و عادی است که در سایر انتخابات گذشته نیز متداول بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول