اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان در دستور کار قرقیزها

در نشست مقامات دولتی قرقیزستان بر اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان تأکید شد.

مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان در دستور کار قرقیزها

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ژیلدیز باکاشوا» معاون رئیس کابینه وزیران  قرقیزستان جلسه‌ای درباره مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان برگزار کرد.

در این نشست، «جی پاریس روس بیکوا» نماینده حقوق بشر در قرقیزستان و همچنین نمایندگان سازمان‌های دولتی، سازمان‌های غیر دولتی و جامعه متخصصان مستقل حضور داشتند.

در طول جلسه، اطلاعاتی از نهادهای ذیربط دولتی و اجرای قانون در مورد وضعیت خشونت خانوادگی و کودکان ارائه شد.

در این نشست عنوان شد که حمایت از زنان و کودکان در برابر خشونت و آزار جسمی، محافظت در برابر خشونت خانگی یکی از اولویت‌های سیاست اجتماعی دولت است. سرنوشت کودکان و زنان ، حمایت از حقوق آنها و کرامت انسانی موضوعاتی است که جامعه باید در آن اتفاق نظر داشته باشد. متأسفانه، طبق اطلاعات ارگان‌های دولتی، در حال حاضر وضعیت خوبی در این رابطه به چشم نمی‌خورد.

همچنین در این جلسه تاکید شد که توجه به اقدامات پیشگیرانه در مورد خشونت علیه کودکان و زنان و خشونت خانگی ضروری است. یک رویکرد یکپارچه برای جلوگیری از چنین مواردی بسیار لازم است.

معاون نخست وزیر به نهادهای اجرای قانون دستور داد تا کنترل ویژه‌ای در این مورد صورت بگیرد.

باکاشوا به وزارت بهداشت و توسعه اجتماعی نیز دستور داد  به صورت سیستماتیک و به موقع کودکانی که تحت سرپرستی والدین‌شان نیستند، به ویژه کودکان مهاجر کار، شناسایی شوند و با کمک گروهی از متخصصان پزشک خانواده تحت مراقبت قرار گیرند.

وی همچنین ایجاد برنامه شناسایی و محافظت از این کودکان و برای ارتقا وضعیت فکری و فرهنگی خانواده‌ها و نظارت بر آن را ضروری دانست.

معاون نخست وزیر افزود: در این راستا فوراً باید یک پایگاه یکپارچه برای مراقبت از کودکان بدون مراقبت ایجاد شود و زنان و کودکان قربانی خشونت باید مورد توانبخشی قرار بگیرند.

باکاشوا همچنین به وزارت کشور دستور داد که ظرف یک ماه پیشنهادات خود را به کابینه ارائه دهد تا تغییر مجازات خشونت علیه زنان و کودکان در نظر گرفته شود و کنترل ویژه بر حفاظت از این قشر ایجاد شود.

پس از جلسه، تعدادی دستورالعمل به ارگان‌های ایالتی نیز داده شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول