اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

موحدی فرد: ساخت پنجمین هنرستان ریلی کشور در استان یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از ساخت پنجمین هنرستان ریلی کشور در استان خبر داد و گفت: در کارنامه تحصیلی ۶۰۰۰ دانش آموز یزدی نیاز به تلاش بیشتر ثبت شده است.

موحدی فرد: ساخت پنجمین هنرستان ریلی کشور در استان یزد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، محسن موحدی فرد پیش از ظهر امروز در نشست شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: افزایش پنج درصدی رشته های فنی و حرفه‌ای از اهداف پیش روی ماست و پیگیری‌های لازم در خصوص ایجاد رشته های مورد نیاز استان در حوزه فنی و حرفه ای انجام گرفته است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم در خصوص ایجاد رشته های مورد نیاز استان در حوزه فنی و حرفه ای انجام گرفته و جلسه ای با سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت هماهنگی امور برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با ابراز امیدواری از پشت سر گذاشتن دوران کرونا و مشکلات ناشی از شیوع کرونا در حوزه آموزش گفت: با هماهنگی و مذاکراتی که با معاونین وزارتخانه صورت پذیرفته، استان یزد به عنوان پایلوت برای پژوهش و بررسی افت آشکار و افت پنهان در آموزش انتخاب شده است.

موحدی فرد از آمار ۶۰۰۰ دانش آموز که نیاز به تلاش بیشتر در کارنامه تحصیلی آنها ثبت شده است خبر داد و افزود: اگر این افت در تابستان سال جاری جبران نشود این دانش آموزان تکرار پایه خواهند شد و این موضوع بحرانی را برای آموزش و پرورش استان پیش خواهد آورد.

وی با اشاره به نرخ مهاجرپذیری استان یزد گفت: ورودی آموزش و پرورش در حال افزایش است و نرخ ترک تحصیل دانش آموزان در دوره متوسطه اول و دوم اکثرا مربوط به اتباع است و این افت به غیر از مسائل آموزشی در جنبه های دیگر نیز برای دانش آموزان به وجود آمده است.

موحدی فرد از قول وزارت بهداشت جهت واکسیناسیون معلمین خبر داد و ابراز امیدواری کرد: که در سال تحصیلی آینده کلاسها به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش فارس، در این نشست از کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی پیش دبستانی که با تلاش معاونت آموزش ابتدایی استان یزد تهیه شده رونمایی شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول