اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از عملیات‌های پلیس تا آموزش‌های بهزیستی، هم‌افزایی دستگاه‌ها برای مقابله با مواد مخدر

درنشست خبری اصحاب رسانه با اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری موضوعاتی از جمله اعتیاد زنان، آمار مراکز ترک اعتیاد و شیوه فعالیت آن‌ها در استان و راهکارهای انتظامی مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از عملیات‌های پلیس تا آموزش‌های بهزیستی، هم‌افزایی دستگاه‌ها برای مقابله با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز نشست خبری اصحاب رسانه با اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور فرمانده انتظامی استان، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل بهزیستی و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و کارشناس معاونت درمان علوم‌پزشکی برگزار شده بود موضوعاتی از جمله اعتیاد زنان، آمار مراکز ترک اعتیاد و شیوه فعالیت آن‌ها در استان و راهکارهای انتظامی مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منوچهر امان‌اللهی در این جلسه گفت: در کل کشورهای دنیا ایران بیشترین کشوری است که اقدامات مثمرثمری برای مبارزه با مواد مخدر داشته در حالی که در همسایگی بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر قرار دارد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در کل کشور 2 هزار و 400 نفر و در استان 26 نفر از پرسنل انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند.

افزایش 3 درصدی کشفیات و افزایش 24 درصدی دستگیری‌ها در رابطه با مبارزه با مواد مخدر

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته مبارزه با این بلای خانمان‌سوز از اولویت‌های فعالیت نیروی انتظامی در استان بوده است که منجر به افزایش 3 درصدی کشفیات و افزایش 24 درصدی دستگیری‌ها در این رابطه نسبت به مشابه سال قبل شده است.

امان‌اللهی تصریح کرد: از سال گذشته تا به امروز یک هزار و 341 طرح مبارزه با مواد مخدر در کنار همه فعالیت‌های روزانه و سنگین پلیس به اجرا درآمد که آمار مهم و قابل توجهی است.

چهارمحال و بختیاری رتبه اول را در ورودی به زندان به دلایل جرائم مربوط به مواد مخدر دارد

سید قدیر مرتضوی نیز در ادامه جلسه گفت: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری رتبه اول را در ورودی به زندان به دلایل جرائم مربوط به مواد مخدر دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وجود طرح‌های انتظامی و آموزش‌های غنی که در مراکز ترک اعتیاد در اختیار این دسته از بیماران قرار می‌گیرد مطلوب بوده اما جای کار بیشتری دارد.

 اولویت فعالیت بهزیستی در سال جدید مقابله با اعتیاد بانوان سیاست‌گذاری شده است

نرگس عسگری نیز در ادامه جلسه گفت: در موضوع مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان با انسان‌هایی روبه‌رو هستیم که باید ابعاد مختلف شخصیتی و روانی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به طور ریشه‌ای اعتیاد را در آن‌ها درمان کرد که البته برخی از دلایل تمایل به اعتیاد، مشکلات اقتصادی و معیشتی ارزیابی شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اولویت فعالیت این سازمان در سال جدید مقابله با اعتیاد بانوان سیاست‌گذاری شده ادامه داد: در حال حاضر به طور تقریبی یک هزار و 400 نفر تحت آموزش‌های سازمان بهزیستی برای درمان اعتیاد قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول