اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۲۴۰۰ مددجوی کمیته امداد در همدان عضو بیمه سلامت شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: از ابتدای امسال ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد که به طور مستقیم زیر پوشش خدمات درمانی این مجموعه بودند، به عضویت بیمه سلامت درآمدند.

۱۲۴۰۰ مددجوی کمیته امداد در همدان عضو بیمه سلامت شدند

سعید فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته تاکنون ۱۱ هزار و ۴۵۷ سرپرست خانوار و با اعضای خانواده تقریبا ۲۶ هزار و ۵۸۰ نفر در استان درخواست آزمون وسع داشتند اظهار کرد: بر این اساس تاکنون دهک ۸ هزار و ۶۹۵ خانوار، تقریبا ۷۶ درصد افراد مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ۶ هزار و ۶۹۳ خانوار پیامکی مبنی بر اینکه در کدام دهک قرار گرفته‌اند ارسال شده است گفت: طبق این اقدام افراد دهک‌های پایین می‌توانند از خدمات بیمه سلامت رایگان برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید به اینکه نحوه شناسایی دهک‌ها به عهده ما نیست و به سازمان هدفمندی یارانه‌ها زیرمجموعه وزارت رفاه برمی‌گردد افزود: از ابتدای امسال ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد که به طور مستقیم زیر پوشش خدمات درمانی این مجموعه بودند، به عضویت بیمه سلامت درآمدند.

وی خاطرنشان کرد: البته آمار کمیته امداد ۱۸ هزار نفر ارائه شده بود اما بخشی از این تعداد با سایر بیمه‌ها هم پوشانی داشتند و بخشی نیز مراجعاتی نداشته‌اند که ما تقاضا داریم زودتر این امر صورت گیرد تا بتوانند از خدمات استفاده کنند.

فرجی با اشاره به اینکه عدم مراجعات باعث می‌شود در صورت مراجعه به مراکز درمانی نتوانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند چون در لیست ما قرار نگرفته‌اند گفت: هر فردی که زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) بوده اما بیمه‌ای ندارد، می‌تواند به بیمه سلامت مراجعه کند و از خدمات ما بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون وسع برگزار می‌شود تا افرادی که توانایی مالی ندارند رایگان خدمات بگیرند و افراد دارای تمکن مالی حق بیمه پرداخت کنند بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کمتر از ۵ درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند و رایگان خدمات دریافت کنند چراکه تعدادی از بیمه‌ها هم پوشانی دارد و تعداد قابل توجهی از افراد نیز قشر برخوردار هستند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول