اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نظارت بر معاملات دولتی از حیف و میل ۹۱۰ میلیارد تومان جلوگیری کرد/ معرفی ۱۱۲ کارمند دولتی گلستان به دادگستری

مدیرکل بازرسی استان گلستان با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با فساد سر و صدا نمی‌کنیم تا زمانی که خروجی کار مشخص شود، گفت: نظارت بر معاملات دولتی از حیف و میل ۹۱۰ میلیارد تومان جلوگیری کرد.

نظارت بر معاملات دولتی از حیف و میل ۹۱۰ میلیارد تومان جلوگیری کرد/ معرفی ۱۱۲ کارمند دولتی گلستان به دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی مشهدی صبح امروز در نشست خبری با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: ۱۱۲ کارمند دولتی در استان گلستان به دلیل ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی بازرسی موردی، برنامه ای، مستمر و فوق‌العاده را از اولویت‌های اداره کل بازرسی برشمرد و تصریح کرد: آسیب‌های استان پس از شناسایی اولویت‌بندی می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان گلستان با تاکید بر اینکه اکیپ‌های بازرسی در حال اجرای برنامه هستند، افزود تیم‌های بازرسی در ادارات مستقر هستند.

مشهدی با اشاره به اقدامات بازرسی فوق‌العاده در استان بیان کرد: پیرامون وقوع سیل طی ۶ ماه به استعداد ۱۲ نفر از همکاران ما نحوه خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی را بازرسی و رصد کردند و بیش از ۱۲۰ بار نظارت و حضور میدانی داشتند.

وی افزود: خروجی این فعالیت ارسال گزارش چندصفحه‌ای به مقامات کشوری بود بشی نیز ترک فعل هایی بود که به مرجع قضایی اعلام و محکومیت‌هایی در این زمینه داشتیم.

مدیرکل بازرسی استان گلستان از کشف فساد اقتصادی در یکی از دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: کشف فساد منجر به دستگیری فرد یا افراد شد که بازداشت و محکومیت آنها را در پی داشت.

مشهدی موضوع کشف فساد اقتصادی در استان را ارتشاء، اختلاس و تسهیل مال نامشروع و کلاهبرداری دانست و گفت: متهم ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به جرم اختلاس بانکی دستگیر شدند.

* ماجرای رئیس بانکی که ۹۵ میلیون اعتبار سیل را برای خودش و ۵ میلیون به کشاورزان سیل‌زده می‌داد

وی ادامه داد: تحویلدار در سیستم بانکی به حساب مشتریان سرک می‌کشید و به نفع خودش و اطرافیانش ۶ میلیارد تومان برداشت می‌کرد.

مدیرکل بازرسی استان گلستان اظهار کرد: طی یک سال اخیر پیرامون مبارزه با فساد بیش از ۱۵ فقره بازرسی پرونده داشتیم که منجر به دستگیری افراد و معرفی به دستگاه قضایی و بعضا محکومیت و برخی پرونده‌ها در مرحله تحقیقات است.

مشهدی ادامه داد: در یکی از بانک‌ها برای کشاورزان از محل اعتبار سیل تسهیلات ۵ میلیون تومانی قرار بود پرداخت شود برگه‌ها و تعهدنامه سفید امضاء توسط رئیس بانک از مشتریان گرفتند و به حساب مشتری ۹۵ میلیون تومان را خودشان می‌گرفتند و فقط ۵ میلیون تومان به مشتری می‌پرداختند که در این زمینه ۸ میلیارد تومان اختلاس و سوءاستفاده شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول