اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور دفترچه درمانی بیمه شدگان خدمات درمانی متوقف می‌شود/ دفترچه‌های درمانی الکترونیکی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، صدور دفترچه درمانی بیمه شدگان صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان این استان همزمان با سراسر کشور از یکم تیر ۱۴۰۰ متوقف و ارائه خدمت درمانی به بیمه شدگان بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

صدور دفترچه درمانی بیمه شدگان خدمات درمانی متوقف می‌شود/ دفترچه‌های درمانی الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یعقوب شیویاری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از همه‌گیر شدن ارائه خدمات الکترونیکی این سازمان به جامعه هدف خبر داد و اظهار کرد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده، از این پس بیمه‌شدگان بیمه سلامت در مراجعه به مراکز درمانی، با ارائه کد ملی خدمات دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، صدور دفترچه درمانی بیمه شدگان صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان این استان همزمان با سراسر کشور از یکم تیر ۱۴۰۰ متوقف و ارائه خدمت درمانی به بیمه شدگان بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی آگاهی جامعه هدف بیمه سلامت را نیازمند اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها دانست و افزود: در این راستا موفقیت طرح نیازمند همراهی و همکاری ارائه دهندگان خدمات است تا مشکلات پیش روی اجرای طرح کاهش یابد.

شیویاری با تاکید بر اطلاع‌رسانی انجام شده با موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت از حذف صدور دفترچه افزود: اجرای موفق این طرح نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین اطلاع‌رسانی لازم است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان پایین بودن سرعت اینترنت را یکی از مشکلات پیش روی اجرای طرح حذف دفترچه و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی دانست و ادامه داد: این موضوع یکی از عوامل اصلی ایجاد نارضایتی در بین جامعه هدف است که رفع آن نیازمند همراهی متولیان اینترنت و وزارت فناوری و اطلاعات است.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی انجام شده به سرپرستان خانوار در مورد حذف دفترچه تصریح کرد: با اجرای این طرح جلوی بسیاری از مشکلات از جمله سوءاستفاده از دفترچه‌ها به ویژه در حوزه دارو گرفته خواهد شد.

شیویاری با بیان اینکه حذف دفترچه‌های درمانی طبق قانون مندرج در قانون بودجه و برنامه پنج ساله پنجم و ششم انجام می‌شود، ادامه داد: بر این اساس و برای اجرای این قانون از اول اردیبهشت امسال نیز دفترچه کاغذی بیمه همگانی حذف شده و به هیچ وجه دفترچه‌ای صادر نمی‌شود و به دنبال آن از اول خرداد امسال نیز این مهم برای روستاییان رخ داد که سازمان برای پوشش خدمات این قشر بر حسب نیاز برگه هویتی برای آنان صادر می‌کند.

در جریان این نشست مسؤولان بخش‌های مختلف در بیمه سلامت استان در مورد اجرای طرح حذف دفترچه و مشکلات احتمالی پیش رو توضیحاتی را ارائه کردند.

 انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول