اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عمران‌خان: آمریکا با راه‌حل سیاسی بحران را در افغانستان پایان دهد

نخست وزیر پاکستان با اشاره به خروج نظامیان خارجی از افغانستان گفت: آمریکا پیش از ترک باید راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران این کشور پیدا کند.

عمران‌خان: آمریکا با راه‌حل سیاسی بحران را در افغانستان پایان دهد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به خروج نظامیان خارجی از افغانستان گفت: آمریکا پیش از ترک افغانستان باید راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران این کشور پیدا کند. 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آکسیوس گفت: تاکنون پاکستان از مبارزه با تروریسم متحمل خسارت های فراوانی شده است. 

عمران‌خان پیش از این گفته بود که پاکستان قطعا به سیا اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای عملیات در افغانستان استفاده کند. 

وی ادامه داد: تاکنون 70 هزار شهروند پاکستانی در جنگ آمریکا در افغانستان کشته شدند. 

این مقام ارشد پاکستان با بیان اینکه اسلام آباد میزبان 3 میلیون مهاجر افغان است، گفت: پاکستان بیش از هر کشور دیگری در جنگ افغانستان از خود فداکاری نشان داده است. 

عمران‌خان تاکید کرد که پاکستان به دنبال صلح در افغانستان است و به هیچ عنوان نمی خواهد بخشی از مشکل در این کشور باشد. 

نخست‌وزیر پاکستان در پایان خاطرنشان کرد که آمریکا پیش از ترک افغانستان باید یک راه حل سیاسی برای خاتمه دادن به بحران این کشور پیدا کند. 

پیش از این «شاه‌محمود قریشی»، وزیر خارجه‌ پاکستان، گفته بود که این کشور مسؤول ناکامی‌ها در رهبری حکومت افغانستان نیست و برعکس خواست پاکستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور است.

قریشی در مصاحبه با طلوع‌نیوز، تاکید کرد که صلح و ثبات در افغانستان، نه‌تنها به نفع این کشور است؛ بلکه به نفع پاکستان و کشورهای منطقه نیز است.

وی تأکید کرد که پاکستان، می‌خواهد در روند صلح افغانستان ممد واقع شود و دولت این کشور باید صداقت و نیت پاکستان را درک کند.

وزیر خارجه پاکستان افزود: «بگذارید این را بگویم، زمانی که موارد در مسیر درست به پیش نمی‌روند، شما به دنبال یک قربانی برای اتهام‌ها می‌شوید و قربانی مورد علاقه‌ای که شما دارید، پاکستان است. زمانی که ناکامی در داخل باشد، شما پاکستان را به آن متهم می‌کنید. پاکستان برای ناکامی در درون مسؤول نیست. پاکستان برای جنگ‌های در حال انجام در افغانستان، مسؤول نیست. پاکستان مسؤول نیست.»

قریشی، همچنین گفت که جنگ افغانستان، راه حل نظامی ندارد و اکنون نه‌تنها این کشور، که جهان نیز به این واقعیت پی برده که جنگ کنونی باید از طریق سیاسی حل‌وفصل شود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول