اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس‌من| پای درددل آموزگاران مدارس غیرانتفاعی؛ بدون تعارف فرزند ناتنی آموزش‌وپرورش هستیم!

جمعی از معلمان مدارس غیر انتفاعی می‌گویند: باید خطاب به آموزش و پرورش بگویم ما دانش آموزان دیروز همین مملکت هستیم که در حال حاضر معلم آموزش و پرورش شده‌ایم؛ چرا ما را استخدام نمی‌کنند؟

فارس‌من| پای درددل آموزگاران مدارس غیرانتفاعی؛ بدون تعارف فرزند ناتنی آموزش‌وپرورش هستیم!

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از معلمان مدارس غیر انتفاعی کشور پویشی با عنوان «مطالبه استخدام معلمان غیرانتفاعی در آموزش‌و‌پرورش» ثبت کردند و طی آن خواستار استخدام این طیف در آموزش و پرورش شدند.

 سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: بدون تعارف ما فرزندان ناتنی آموزش و پرورش هستیم، وزرایی از گذشته تا به حال روی کار آمده اند و هیچ توجهی به معلمان غیرانتفاعی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: براساس تعریف سند تحول بنیادین، ما معلمان این مملکت هستیم و معلم باید دارای منزلت اجتماعی و کرامت اجتماعی و شأن اقتصادی باشد اما متأسفانه  هیچ کدام از این موارد را نداریم.

 

جای خالی بیمه در پرونده خدمتی معلمان  مدارس غیر انتفاعی

وی افزود: مشکلات ما بسیار است، ۱۱ سال است که معلم گزینش شده آموزش و پرورش  و دارای صلاحیت علمی، عقیدتی و تابع گزینش آموزش و پرورش هستم. در سال گذشته نیز در هفته حدود ۴۰ ساعت تدریس داشتم اما حتی برای یک روز هم بیمه ندارم!

این معلم مدرسه غیر انتفاعی اظهار داشت: با وجود این‌که سقف تدریس موظفی برای معلمان رسمی در یک هفته ۲۴ ساعت تدریس است اما ما دوبرابر آن را تدریس می‌کنیم. بیمه نیز برای ما وجود ندارد و اگر هم باشد در حد ۳الی ۴ روز است. شخص بنده تا به حال از طرف مدارس غیر انتفاعی بیمه نشده و ۹۰ درصد همکاران دیگرم نیز با همین مشکل مواجه‌اند و شاید یکی از دلایل عدم بیمه بحث تعارض منافع در آموزش و پرورش باشد که به هر حال مافیاهای ثروت و قدرت اجازه نمی‌دهند مطالبه معلمان که جزء فرزندان همین مملکت هستند مطرح شود.

 

همکارانم ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند!

وی افزود: با ۴۰ ساعت تدریس در هفته و با حقوق دریافتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان جزء بهترین‌ها و ۵درصد بالا هستم،  این در حالی است که همکاران من ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند. تابستان‌ها حقوقی دریافتی نمی‌کنیم ،این چه زندگی است مگر می شود یک نفر معلم باشد،تابع آموزش و پرورش و قوانین کاری آن باشد سپس تابستان‌ها از دریافت حقوق محروم شود! به همین خاطر برای امرار معاش زندگی  در فصل تابستان باید در اسنپ  و ...کار کنیم و هزار تا داستان دیگر...

وی افزود: از این سال تا سال آینده عیدی دریافت نمی‌کنیم یا اگر دریافت کنیم ۱۰۰ ال ۲۰۰ هزار تومان است و شرایط مان بسیار دردناک است.

سردبیر این پویش مردمی گفت: باید خطاب به آموزش و پرورش بگویم ما دانش آموزان دیروز همین مملکت هستیم که در حال حاضر معلم آموزش و پرورش شده‌ایم؛ چرا ما را استخدام نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: شاید بسیاری از معلمان غیر انتفاعی به علت همین عدم امکانات و مزایا این شغل را رها کنند اما با رها کردن و جایگزین شدن معلمی دیگر صورت  مسئله حل نخواهد شد!

این مخاطب فارس من افزود : ما از بسیاری رسانه‌ها کمک گرفته‌ایم تا بحث استخدام ما را مطرح کنند؛ در سال ۵۸ نیز پس از انقلاب معلمان غیر انتفاعی استخدام آموزش و پرورش شده اند و این امر مسبوق به سابقه است.

 

مسأله مشکلات معلمان غیرانتفاعی را با آقای حاجی بابایی مطرح کردم

وی گفت: برای نمونه باتوجه به این موضوع که معلمان نهضتی طبق تعریف رسمی آموزش و پرورش معلم شناخته نمی‌شوند آموزش و پرورش معلمان نهضتی،خریدخدمات، پیش دبستانی و حق التدریسی را که از مجرای اداری مشارکت با آموزش و پرورش کار می‌کنند و هیچ کدام تعهد استخدام نداشته اند را استخدام می‌کند اما معلمان غیر انتفاعی را هیچ وقت مطرح نکرده اند؟

این مخاطب فارس من در پایان، اظهار کرد: با آقای حاجی بابایی مشکل و مسئله معلمان غیر انتفاعی را مطرح کرده ام اما بحث اصلی این است که چرا ما معلمان غیر انتفاعی را آموزش و پرورش استخدام نمی‌کند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول