اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛ ۱۰۵ پروژه در قشم افتتاح، کلنگ‌زنی و معرفی شد

۱۰۵ پروژه سرزمین فرصت‌های طلایی(قشم) در پنجمین دور افتتاح‌های ریاست جمهوری مناطق آزاد کشور افتتاح، کلنگ‌زنی و معرفی شد.

با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛ ۱۰۵ پروژه در قشم افتتاح، کلنگ‌زنی و معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ظهر امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ۱۰۵ پروژه افتتاح، کلنگ زنی و طرح‌های در دست اجرای منطقه آزاد قشم در پنجمین دور افتتاح‌های ریاست جمهوری مناطق آزاد کشور معرفی و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در تشریح پروژه‌ها اظهار داشت: این پروژه‌ها در سه بخش افتتاح، کلنگ‌زنی و طرح‌های در حال اجرا، در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، گردشگری و محیط زیستی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی است.

علی درویش‌پور افزود: ۱۵ پروژه افتتاحی از این مجموعه شامل ۱۰ پروژه عمرانی، یک پروژه نفتی، دو پروژه شیلاتی، یک پروژه تولیدی و یک پروژه گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به ارزش ارزی ۵۳ میلیون یورویی و ریالی ۹ هزار و ۹۶۰ میلیاردی برای ۸۸۰ نیروی بومی اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پنج پروژه عمرانی، چهار پروژه نفت، گاز و انرژی، یک پروژه شیلاتی، دو پروژه تولیدی و دو پروژه گردشگری نیز جزو ۱۴ پروژه کلنگ زنی رویداد امروز با حضور رییس دولت تدبیر و امید است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: پروژه‌ها در دو بخش ارزی و ریالی حاصل همکاری بخش خصوصی و دولتی قشم است که مجموع ارزش دلاری این پروژه‌ها معادل ۱۷۲ میلیون دلار و ارزش ریالی آن‌ها معادل ۳۲ هزار و پنج میلیارد ریال می‌باشد و قابلیت ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۹۳۶ نیروی بومی را داراست. 

درویش‌پور اضافه کرد: همچنین ۷۶ پروژه در حال اجرا در منطقه آزاد قشم با رقم سرمایه‌گذاری در دو بخش خصوصی و دولتی آن شامل ۴۹۵ میلیون دلار و ۲۲۳ میلیون یورو در حوزه جذب سرمایه ارزی و ۱۹ هزار و ۱۸۵ هزار میلیارد ریال در حوزه جذب سرمایه داخلی است.

وی گفت: هشت پروژه عمرانی، هفت پروژه نفت، گاز و انرژی، ۲۱ پروژه شیلاتی، ۱۳ پروژه صنعتی- تولیدی، ۲۵ پروژه گردشگری و دو پروژه محیط زیستی در این لیست قرار دارند که پنج هزار و ۷۰۴ نیرو را مشغول به کارکرده‌ و بعد از بهره‌برداری می‌تواند برای چهار هزار و ۵۵۰ نیرو اشتغال پایدار به همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: توجه به توسعه پایدار قشم در حوزه‌های اقتصادی با هدف بهره‌مندی و بهره‌وری جامعه محلی جزیره، سبب شده تا ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در منطقه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، از اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه و اشتغال پایدار، انتفاع جامعه محلی، تمرکز بر تجاری‌سازی محصولات و ارزآوری باشد.

به گزارش فارس، منطقه آزاد قشم پیش‌ از این در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضور داشته است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول