اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

هیأت نظارت، اسیرشیطنت‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای نمی‌شود

دبیر هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان اسلامشهر، گفت: اعضای هیات نظارت اسیر شیطنت‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای نمی‌شوند.

هیأت نظارت، اسیرشیطنت‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای نمی‌شود

ابراهیم خلیلی دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر ،شهرستان اسلامشهر اسیر شیطنت‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای نمی‌شود و از حق داوطلبین و رای مردم صیانت می‌کنند.

وی با اشاره به اعلام غیر رسمی و غیر واقعی از نتایج انتخابات شورای شهر اسلامشهر در فضای مجازی افزود: انتشار این لیست‌ها با شیطنت از جانب هرشخص و گروهی که بوده، ناشی از ضعف هیات اجرایی در حفظ و نگهداری از روند اعلام نتایج بوده و این کوتاهی باعث ایجاد تنش و اختلاف در میان نامزدها و اقشار مختلف مردم شده است.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامشهر با تاکید بر اینکه اعلام نتایج رسمی طبق قانون از سوی هیات نظارت است، بیان کرد: باتوجه به اینکه هیات نظارت در مرحله رسیدگی بوده و لیست خروجی تجمیع اولیه آراء صندوق‌های انتخابات شوراها توسط هیات اجرایی صورت گرفته، موثق نیست تا پایان زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آرا که باید مورد تایید هیئت نظارت قرار بگیرد، امکان جابجایی نفرات در آن نیز بسیار محتمل است.

خلیلی با بیان اینکه هنوز ایرادات شکلی تجمیع آرا از نظر هیات نظارت به پایان نرسیده، تاکید کرد: هیات نظارت شهرستان در حال بررسی ایرادات شکلی تجمیع آراء صندوق‌های انتخابات شوراهای شهر در اسلام شهر است و زمانی که کار این هیات در تجمیع آرا به پایان برسد، در مرحله نخست نتایج شمارش آرا به صورت رسمی اعلام خواهد شد و این روند ممکن است تا فردا ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی هیات نظارت صیانت از آرای مردم و داوطلبین است، گفت: هیئت نظارت هنوز به مرحله رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و اعتراض نامزدها ورود نکرده و پس از اعلام رسمی نتایج این روند آغاز خواهد شد و اعلام اسامی و نتایج آرا به معنای انتخاب افراد به عنوان عضو شورای ششم نیست.

خلیلی با قدردانی از مشارکت  و حضورگسترده مردم شهرستان اسلامشهر در پای صندوق‌های رای، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون از زمان اعلام رسمی و انتشار آگهی نتایج آرای انتخابات شوراها، نامزدها ۲ روز برای اعتراض فرصت دارند و بر اساس اسناد و اعتراضات مکتوب که به هیئت نظارت گزارش شده باشد ،مورد رسیدگی قرار گرفته و تا زمان رسیدگی قطعی احتمال تغییر در نتایج آرا و حتی عضویت در شورا وجود دارد.

به گزارش فارس؛ در پی برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه در شهرستان اسلامشهر و با توجه به طولانی شدن روند اعلام نتایج آرا، اشخاص و گروه‌های مختلفی با اعلام لیستهایی از نتایج انتخابات در شبکه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی، سعی بر ایجاد تنش و ناآرامی در منطقه دارند، که با اعلام دقیق و صریح نتایج از سوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان، می‌توان از این اظهار نظرهای بی اساس و ایجاد شایعه جلوگیری کرد.

آنچه مهم است اجرای صحیح قانون و عدالت به دور از هرگونه جانبداری حزبی و گروهی از سوی افراد و جناح‌های سیاسی در منطقه است.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول