اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

هدیه ای کوچک برای امید بخشی در چهلمین سالروز مکتب سیدالشهداء در کابل

امید چیزی است که انسان را در مشکلات و مصیبتها سر پا نگه می دارد. مردم شریف افغانستان، سالها است که در دشواری نا امنی ارمغان استثمارگران قرار دارند. اما با امید، برای ساختن جامعه ای نو، تلاش می کنند. و این تلاش از مدارس شروع می شود. محمد رضا رضوانی.

هدیه ای  کوچک برای امید بخشی در چهلمین سالروز مکتب سیدالشهداء در کابل

محمد رضا رضوانی

کابل

امید هنوز زنده است

امروز در چهلمین سالروز فاجعه مکتب سیدالشهدا، در مراسم یادبود شهدای دانایی در آن لیسه [دبیرستان]، خاطره های خواهران و برادران و دوستان و هم صنفی های شهدا را شنیده و بر مظلومیت آنها گریستیم.

چهل روز مردم مهربان وطن مان برای شهدا، مجروحان و شاگردان، هر آنچه می توانستند انجام دادند و نشان دادند که "بنی آدم اعضای یکدیگرند" و انسانیت همچنان زنده است.

هر خانه یک مکتب

در کنار کمک های صادقانه هموطنان عزیزمان در افغانستان، موسسه توسعه آموزش افغانستان (ایده) پس از انجام موفقانه آموزش غیرحضوری شاگردان مکاتب در کابل و ولایات مختلف، با شعار ”هر خانه یک مکتب“، طرح آموزش غیرحضوری شاگردان لیسه سیدالشهدا را باهمکاری خیرین محترم افتتاح کرد.

در این طرح تلاش می شود فرهنگ آموزش مجازی  توسعه یابد، که بتواند کمکی به کیفیت آموزشی در شرایط دشوار باشد. در این طرح، خیرین محترم برای هر شاگرد یک دستگاه تبلت تهیه نموه و موسسه ایده محتوای آموزشی مورد نیاز برای تمام دوره تعلیمی شاگرد را در دسترس وی قرار داد.

شاگردان این لیسه از این پس می توانند با استفاده از اپلیکیشن الماس، آموزش باکیفیت و جذاب را در محیط امن، راحت و بدون محدودیت زمانی و مکانی، تا ختم دوره لیسه تجربه کنند.


آقای احمدی، رییس موسسه ایده تعهد داد که ایده در کنار شاگردان لیسه سیدالشهدا باشد تا آنها را با کسب آموزش با کیفیت به اهداف بلندشان برساند.

در این محفل، محترم نساج، آمر معارف حوزه ۱۳ ضمن تقدیر از کیفیت آموزشی درس های الماس، از همکاری موسسه ایده و زمینه سازی آن موسسه برای ادامه تحصیل شاگردان این لیسه به خصوص زخمی های حادثه، تشکر و قدردانی نمودند.

انتهای پیام

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول